måndag 19 april 2010

BLOCKET = BRA AFFÄR

I går morse hade jag en riktig mysmorgon efter morgonfikat halvsju la jag mig i sängen och kollade på datorn. Eftersom jag inte varit ut på flera dagar så kolla jag mail mm. Loggade in på blocket för att kolla vad som kommit in . Där på sidan två fann jag den, tv möbeln som jag helgen innan varit på ikea för att köpa men som utgått ur deras sortiment. Ringde direkt och jaaa den var kvar, köpte den på en gång, osedd och för 700:- . Dotra och hennes man skjutsade mig och hämtade den i deras stora bil. Iskick som ny och 1695:-billigare eftersom ordinarie pris var 2395:-. Nu är rummet komplett med möblerna i samma serie. Den efterlängtade soffan har kommit och är på plats dessutom har köksbordet oxå kommit. Skoj med nytt nästan överallt. Wilma har mått bra här men idag skjutsade jag henne på"sommarkollo" så hon får vara ute och jaga råttor över sommaren. Till hösten komme hon hem hit igen. Saknar henne redan för nog är en liten Wilma ett stort sällskap.

2 kommentarer:

  1. Perfekt! Ja blocket är fina grejer det och bra med lite återvinning också i vårt konsumtionssamhälle!

    SvaraRadera
  2. Vid det här laget är nog allt klappat och klart i din lya med tavlor, kuddar filtar och fårskinn. Nu kan du "landa" på riktigt i ditt mysiga hem.

    Kram!

    SvaraRadera