lördag 9 oktober 2010

ORO , GLÄDJE OCH SORG .

I torsdag var det en blandad dag av händelser. Var på Vårdcentralen för årsbesök och fick veta att jag inte mår så bra. Blodtrycket var för högt 149/114 alltså undertrycket är alldeles på tok för högt. Måste ta två prov till nu i veckan och sen läkarbesök den 19 oktober. Puls 52 för låg. blodvärde bra ,blodsocker bra. Väntar på svar från ämnesomsättningsproven där de läser av struma ,hormoner, kolesterol mm. De ska utreda bla varför jag svettas så kopiöst. Ja det ordnar sig på nått sätt.
Var och handlade på bomsteraffären i N-fjärden och träffade en bekant där som frågade hur jag hade det och sa: Jag saknar dig i byn (där jag bodde)Det värmde mitt hjärta så mycket och jag blev så glad. Vet inte ens var i byn hon bor men träffar henne säkert när jag far på affären där.
Efter att ha handlat en bukett med blommor så gick jag till kyrkogården la ner blommorna och tände ett gravljus på den grav där svärmor skulle begravas i går. Varför det tagit så lång tid beror på att hon kremerats. Det var jobbigt att se det lilla runda hålet där urnan skulle placeras. Många tankar och minnen gjorde sig påminda. Tårar fälldes. Det var tungt att stå där alldeles själv med kall vind som blåste från sjön. Visste att i bårhuset som är där förvarades en urna med min kära svärmor och vän.
Att det brann ett ljus och att där låg en bukett med rosa rosor för att väkomna henne till den sista vilan kändes så bra för mig.

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra med alla tester och prover och att du får hjälp med det som behövs.

    Många varma tankar och kramar till dig som tänker på andra in i det sista.
    Var rädd om dig.

    SvaraRadera