måndag 6 december 2010

Klart för i år. Det är ett jäkla jobb ,.brände mig inte en enda gång.Första åren var det ett hus nu har det varit två stycken i tre år och nästa blir det tre. Då är den minsta så stor så han säkert har börjat äta godis. Pepparkakshus nr 1 har bara godis för en och hus nr 2 har för tre stycken. Huset innehåller därför godiset som inte ryms. Blev inte så nöjd med husen i år, har inte bakat någon granskog som jag brukar men huvudsaken är att barnen blir nöjda och det vet jag att dom blir. En tradition som dom vill ha kvar. Tur jag inte började göra ett till dem var, är så lagomt med ett per familj. Det tar en massa timmar och det är ett hiskerligt sormande men det är kul.

2 kommentarer:

  1. Wow så snygga!! Förstår att det är massor av jobb, du är ju så duktig!! Själv har jag svårt att få ens de vanliga pepparkakorna att inte krascha sönder haha, men så är jag allt annat än huslig ;-)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. De blev så fina! Helt underbara! Bara man slapp hålla på med det smälta sockret så skulle det bara vara kul!
    Ätbart pepparkakshuslim på tub efterlyses till nästa år! Visst?
    Kram

    SvaraRadera