torsdag 18 april 2013

MIN SYSTER Å JAG VI HAR SAMMA MAMMA......

Vad världen har blivit liten .Visserligen beror mycket på att det är överbefolkat  men jag menar tack vare eller på grund av  internet. Både på gott och ont förstås ,för mig var det tack vare och på gott. Har sökt efter min syster och fått kontakt med henne. Å va glad jag är för det. Det var en lite snirklig väg att "ta sig fram på" Visste hennes namn som gift och även som flicka. Att hon bott i England och gift sig i USA så jag antog att hon även bott där. Namnen på hennes barn visste jag också men inte var de bodde . Nu är det ju så att det finns ganska många med samma namn runt om i världen. Ibland finns inga eller få ledtrådar på deras tidslinjer. Profilbilden behöver inte ens vara på personen som "äger" tidslinjen. letade fram några namn och upptäckte att två av pojkarna hade samma gillasida som namnet som min ev. syster. En kaksida så jag misstänkte att de var någon brkant som dom kände. Nu gjorde jag så att jag gick n på kaksidan även om det nu var lite långsökt. Å där under en bild  av kakor hade kaksidans "ägare" kommenterat bilden med min ev systers namn och pojkarnas namn. Tänkte att det kan inte bara vara slumpen utan det måste finnas ett samband. Skickade ett meddelande till kaksidans "ägare" där jag beskrev att jag sökte min syster och att jag spårat vad jag trodde var henne via England och USA till dig. Undrade om hon kunde förmedla min fråga om hon visste något och även sända en hälsning till mig om det inte stämde bara så att jag skulle veta. Dagen efter såg jag ett meddelande på min mobil och det var en förfrågan från min syster om jag ville ha henne som vän på face book. Nu är vi det och jag kan tala om att det var stora känslor i omlopp,det var så rörande ,omtumlande så tårarna rann nerför mina kinder. Nu ska vi höras i helgen det ser jag fram mot. Jag är så glad .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar