torsdag 11 februari 2010

HOME MAKEOVER.

Nu är det stora saker på gång i mitt liv. Tömmer huset på mina gamla saker ,prylar i massor,antika saker och gamla möbler. De ska säljas,återvinnas och slängas. Ska ha en modernare stil hemma nu. Har haft det andra så länge och vill förnya en aning. Man lever bara en gång så jag tror det är positivt att förändra för att på så sätt sätta lite piff på tillvaron. Målarfärg på en möbel man är less är ju inte heller fel. Ska köra med vit och grå stil och färggranna accesoarer. Har ny mobil där jag så småningom ska "lära"mig att sätta in bilder på bloggen mm. Ny dator (min egen) kommer nästa vecka, det blir oxå kul. Glad för att det är varmt ute idag bara -7,5 naturligtvis snöar det men det är man ju så van nu så när våren ska komma är ett stort ?. I dag blir det att bära ner endel grejer från vinden för borttransport. Det är snart klart, en vända eller två med släpvagn behövs sen är allt klart.Ska måla möblerna i sovrummet vita så de blir som nya. Kanske lämnar in dem för sprutmålning då blir det ett släpvagnslass till. Får se hur jag gör. Till sommaren blir det storröjning i garaget och ett av förråden. Den som har flest saker då han dör vinner! jag vill inte vinna i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Åh så härligt, det bästa jag vet är att rensa och göra om!! Det ger en härlig gnista =). Härligt med en egen dator och jag hoppas du lär dig snart att lägga upp bilder för jag är ju nyfiken!!

    Tillägg: Här var det -16 när jag åkte till jobbet så ni har det bra där uppe i norr ;-)

    Kramar i massor till dig!

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya datorn och mobilen! Ska bli spännande få se vad du pysslar med på bild.Ser att du vill ha en färgskala med vitt som bas. Du måste bara låna min julklappsbok innan du sätter igång. Fast det finns ju massor med inspiration att hämta på nätet oxå. Kraaaam!

    SvaraRadera