måndag 1 februari 2010

NU JÄVLAS DET ORDENTLIGT

Det var den dagen det! Med fulla bilen av kartonger och packning som ska återvinnas började jag min resa till återvinning. Efter några kilometer började bilen tappa orken och höll på att dö för mig. Ingen fläkt inget lyse ingen blinkers funkade. Kunde inte ens svära och vara arg för då skulle rutorna ha immat igen helt. Det var -25 och det började bli lite svalt i bilen. Fick växla som en tok. Bäst gick den på trean en stund sen halvdog den och in med tvåan fick upp farten till ca 40 knyck sen halvdö in me trean osv . Det var inte lång tid jag kunde köra med fyran ett evigt växlande upp och ner. Det rök och det poffade bilen ryckte och hade sig, hade hjärtat i halsgropen för att jag skulle komma mig till ok som ligger några km från där problemen började. Tänkte att jag skulle behöva karboratorsprit för att den höll på att frysa. Stannade bilen där och sen var den stendöd. Kunde ej få någon hjälp där för kvinnan sa att det inte fanns någon mer än hon som jobbade. Ringde mågen å dotra som kom och hjälpte mig starta den med el kablarna. Därefter bar det iväg på samma vis som tidigare två mil till dem och bilen "jukkades"in i varmgaraget. Där har mågen kollat och skruvat. Upptäckte att det är generatorn som är död. I morgon ska han ringa och försöka fixa en. Vi får fara de 12 milen tur å retur för att köpa den ifall de har någon. Har lånat deras bil till imorgon för jag hade inga grejor för att sova över där. Det här bakslaget kunde inte komma mer olämpligt än idag. Kallt och i morgon blir det mer snö. Har massor jag behöver bilen till just nu och sen kostar det ju så mycket pengar. Tack för att du finns mågen ska försöka återgälda på något sätt.

1 kommentar:

  1. Det finns inget värre än racklande bilar! När man inte själv kan skruva i dem ser man hur tuselapparna börjar skena iväg till reservdelar och reparationer. Åsså behöver man ju bilen till så mycket. Bilberoende är vi ju häruppe i norden. Ja, gusselov att du har en duktig måg. Han är guld värd. Jag blev så frustrerad jag, på min gamla bil så därför gick jag och köpte mig en nästan ny...som nu håller på att bli gammal. Inte än men snart....Kraaam!

    SvaraRadera