fredag 26 februari 2010

JAG ÄR INTE ENSAM UTAN SJÄLV !

Nu sitter jag med min nya dator (gamla) som jag fått köpa för en billig peng av en kompis. Kostar intre många hundralappar vilka jag ska få betala när jag får råd.Känns så skönt att ha en egen så att den är bara min. Den jag använt förut var min sambos. Den var snabbare än den här och jag kunde den mycke bättre. Denna har andra ikoner och grejor på andra ställen men det har jag snart lärt mig. Så den nya mobilen som jag har lovat mig själv att lära mig i helgen.Ska ju som jag sagt förut lägga in bilder på bloggen. Har idag hälsat på "svärmor" och en kompis det var skoj att träffa dem, fika och surra lite om både dittan å dattan. Kvällen har jag tillbringat vid den här apparaten skrivit och läst och skickat smilisar till vänner. En lugn och skön tvfri fredagskväll när jag bara gjort det jag själv har velat. Alla saker är snart på plats har ju jobbat för att inte säga slitigt med mina saker några månader nu. Känner ibland att jag är spysjuk på det och måste syssla med något annat en stund tex som ikväll bara umgås med datorn. Har haft en värdefull hjälp av mina nära och kära de är guld värda. Har haft besök av några av dem varje dag. Till och med nattfrämmande av yngsta dotra och hennes Edwin.Tack mina älskade barn,barnbarn och respektive för att ni finns. Några vänner har besökt mig och vi ringer varann varje dag de är guld värda. Jag mår förträffligt bra med mitt nyfixade hem och min nya modernare stil. Nytt och gammalt tycker jag om i en stilfull blandning. För att klargöra vissa saker och eftersom jag antar att det har börjat spekuleras och pratas om det som hänt så vill jag berätta här och nu. Jag och min sambo har flyttat isär.Vi är vänner och har kontakt med varanndra.Vi separerade pga att vi hade så få gemensamma intressen och så olika värderingar och planer på livet. Han bor kvar i sitt hus med katten Wilma som vi har gemensam vårdnad om. Jag bor i en lägenhet närmare stan där jag oxå har närmare till mina barn med familjer. Jag har saker kvar som jag ska hämta när snön tinat bort och det är inget hinder att de får vara kvar. Efter nästan sju år så känns det verkligen tråkigt att det blev som det blev.Drömmar ,planer och vissioner bara flyger sin väg. Allting genomgår en förändring. Mitt trädgårdsintresse , min fina trädgård ,min katt ,våra gemensamma vänner ,drömmen om ett liv tillsammans allt är förändrat nu .Måste börja ett liv för mig själv,plantera några petunior på balkongen, ha kisse ibland om det går för här måste den stora råttjägaren bli en innekatt. Vännerna är nog fortfarande vänner men det blir ju inte på samma sätt och så var det hans från början. Drömmen om ett liv tillsammans har oxå fått ge vika. Det handlar inte om några skandaler eller otrohet eller något sådant så jag måste kanske göra någon skvallerkärring besviken med att tala om det.Det finns så många "damer"där som håller reda på det som händer och sker. Naturligtvis finns det en stor sorg och saknad över att det blev så här men det är bara att gå vidare och vara glad för att vi är vänner.Jag önskar min fd sambo ett lyckligt fortsatt liv och tackar för det vi hade som var bra.

4 kommentarer:

  1. Men oj så trist, men har man olika värderingar är det svårt att bygga. Jag förstår dock den saknad ett så långt förhållande ger, man växer ju trots allt ihop. Hade jag bara kunnat använda min lilla ärta där uppe så hade jag ju såklart förstått i ditt förra så solklara inlägg. Tyvärr fungerar den inte så bra dessa dagar ;-). Det känns som att du trots det som hänt mår bra och det är huvudsaken för mig. Närmare stan, vilken av dem? Inte i stan?
    Kramar i massor till dig, du vet var jag finns om du behöver mig!!

    SvaraRadera
  2. Jag e säker på att du får ett varmt, gott och aktivt liv i och med den förändring som nu sker. Hemmet blir din borg och vrå med plats för alla de dina kära.

    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Du har ju börjat få så fint i din lägenhet och jag ser att du mår mycket bättre nu än tidigare. När blir inflyttningsfesten? Kramizar

    SvaraRadera
  4. Inflyttnings festen blir när jag får något mer som man kan sitta på, eller när jag sytt många kuddar så vi kan sitta på golvet å äta tex ris.

    SvaraRadera