tisdag 2 mars 2010

ÖVERDOS !

Eftersom knark ibland kallas för snö så har vi nog fått en överdos nu. I förgår var min bil full av istappar efter att ha varit kopplad till kupevärmare och motorvärmare i ett par dagar. I dag höll jag inte på att hitta min vita bil för all snö som fallit och blåst på den. Fick pulsa mig fram till den och ändå står den bara en meter från entren. Piasavakvasten fick användas för att sopa av bilen samt knacka bort massa med is från den. Var ju tvungen att flytta på den så att p platsen kunde röjas om snäsvängen kom. Åkte på besök hos några vänner sedan till dotra på kaffe. Det har varit ett riktigt hund....... väder inågra dagar nu. Ska komma mer "ny"snö till i morgon. Varför säger vädergubbarna nysnö?? När 17 kom det gammal snö nerdråsande? Skulle väl va om det rasade från nåt tak i så fall. Hur som helst, det skottas och skottas och skottas överallt nu .Plogbilar, traktorer och alla möjliga snöborttagnigs medel förekommer. Men se nån kaos är det inte här i snöovädret. En vanlig vinter bara med mer snö. Till saken hör att vi är medvetna redan i september att det blir vinter även i år därför är vi förberedda så ingen kaos uppstår.
Den här historien speglar lite omhur det funkar här.
En bonde skulle anställa en dräng. Bonden frågade honom :vad kan du göra då? Jag kan sova när det stormar sa drängen. Bonden funderade vad han menade tyckte det lät konstigt och bestämde sig för att anställa honom för att få veta vad han menade.
Det gick en tid och en natt vaknade bonden av att det stormade ute. Han rusade ut till ladugården för att stänga dörren men den var stängd. Han fortsatte till stallet och den var oxå stängd.Han sprang runt och kollade alla dörrar och de var alla stängda. Då förstod han vad drängen menat med att han kunde sova när det stormar.

2 kommentarer:

  1. Ja usch jag har fått snö så jag är trött på den nu. Har tjatat i många år på att vi aldrig har riktiga vintrar här, men nu jäklar vill jag ha vår, sol och slippa skrapa decimetertjock is på bilrutorna varje jäkla morgon!

    SvaraRadera
  2. Fick veta av en att snöandet skulle sluta idag. En annan sa att det skulle avta framåt eftermiddan. Stor skillnad på sluta och avta. Suck. Snöröjarna är duktiga. Här finns yrkeshedern kvar. En kompis som flyttat till Sthlm dånar varje gång hon ser en liten jeep med snöblad förtvivlat kämpa med snön där hon bor. Där händer det inget. De KAN inte hantera snön. Vi sover gott vi, under snöoväder. För allt är i sin ordning.

    Kram!

    Kraaaam

    SvaraRadera