onsdag 3 mars 2010

LÄNGTAR FÖR FÖRSTA GÅNGEN .........

efter att se tv.Det är nu över två veckor sen sist förutom solsidan som jag tittat på hos dotra. Vill krypa upp i soffan och bara sappa mellan kanalerna. Min tv är trasig och soffan består av en 105 cm bred, 200cm lång, å 12cm tjock madrass som ligger på golvet i stora rummet. Ingen vidare soffa precis. Har tre sittplatser och haft besök av åtta st nära å kära samtidigt idag. Det gick bra ialla fall för de är inte det minsta märkvärdiga utan slog sig ner där det gick. Toppen personer är de mina barn ,respektive och barnbarn. Håller på att damma och feja har bara golven kvar att torka det får bli i morgonbitti. Snart syns inte ett spår av flytten för nästan allt är på plats i skåpar och lådor samt nere i källaren. Fårrådet innehåller måååånga banankartonger med sorterat innehåll. Spara, loppis blocket å tradera. Håller för öronen för det bor en schäfer här som är lite bångstyrig och måste tillrättavisas just nu piper ,gnäller och ylar han. Han vill springa först ut och får inte det. Helt rätt att han ska veta vem som är flockledare men när jag hör honom saaknar jag Bianca och Cayenne. Nu är schäfern (Attlas) ute och busar med sin husse i snön . Nu är det dags för mig att sluta skriva här och kolla om jag har fått något mail och sen kika in på facebook innan jag stänger butiken för i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar