onsdag 31 mars 2010

SÅ STOLT JAG ÄR

Vars på rock konsert i går. Den var toppen bra. Scenen fylldes av musiker som tog sina instrument och började spela. Undrade vart hon skulle gå och där var hon sittande vid ett trummset . Hon spelade kanonbra .Hon sjöng solo nästa låt och spelade keboard en annan. Har sett henne förut då hon spelade ett blåsinstrument ,Dessutom har hon uppträtt med att spela gitarr som är hennes "huvud" instrument. Hoppas innerligt att hon fortsätter med musiken. Hon och hennes lillasyster är med i en teatergrupp och lillasyster har ett eget trummset men har inte kommit med i trummutbildnig än pga. att det är få deltagarplatser och många sökande. Får säkert höra någon konsert med henne sen. Lillebror ville bestämt börja spela fiol den lilla gullungen, han frågade hur många låtar kan man spela på en fiol! Det är nog så i denna datatid när det mesta är digitaliserat att man ställer en sån fråga. Efter konserten hade han i allafall bestämt sig för att det är elgitarr han vill spela. Mamman skrev ansökan till elgitarr utbildningen direkt. Det är nog ett instrument som passar den coola killen bättre än fiol. Så stollt jag är ,vilka underbara och duktiga barnbarn jag har. Jag älskar dem så.
________________________________
Min bil har nu kommit hem från verkstan med ny drivknut och är nu värd 2600:- mer.
I dag får jag mest troligt min soffa, det blir skoj, är less att sitta på en madrass på golvet när jag ser på min tv som har ett missljud som låter som en fläkt som går på treans hastighet.
Katten Wilma trivs här hon har inte jamat en enda gång för att få gå ut ändå är hon en utekatt. jag tror att hon inte vet at det finns något ute här efersom hon aldrig varit ute här.Hon har varit här två veckor nu men när det blir varmare ska hon få fara på "kollo" över sommaren hos sin husse där hon även kan vara ute. Nä, plikten kallar ska städa idag.

2 kommentarer:

  1. Förstår att du är stolt över dina musikaliska barnbarn. Så roligt få gå på konsert! Hoppas bilen håller länge till nu och inte krånglar mer. Här kallar plikterna oxå. Tvätta, röja mm.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst var de duktiga, det var jättekul att du följde med. Kram

    SvaraRadera