söndag 14 mars 2010

HÄNT I VECKAN OCH HÄNDER I VECKAN

Har uträttat ganska mycket i veckan måste jag säga. Har målat mina sovrumsmöbler vita. Det blev snyggt, nu syns prydnaderna mycket bättre och det blev så fräscht . Har lite fler saker jag ska måla oxå men de får bero ett tag. Mina svarta köksstolar är på plats men två ska jag byta för de är skadade. Tror att lyan här kommer att bli precis om jag vill ha den. Trivs väldigt bra här. har ju fått välja alla mattor, tapeter å färger själv. Tavlor och diverse prylar ska upp på väggarna så fort möblerna är på plats. Har fortfarande ingen tv men har varit hos dotra och hennes familj och sett festivalen. Ingen låt föll mig direkt i smaken däremot tycker jag att det är det bästa programmet de sänt genom tiderna. Vilka fantastiska uppträdand de hade. Ehrman och C.... gruppens nummer var helt outstanding synd det inte var ett tävlingsbidrag. Bidragen från Sverige och Norg var oxå mysiga att höra på, nostalgin infann sig verkligen. På onsdag eller torsdag kommer min Wilma hit hoppas att det går bra och att hon inte skriker å är ledsen för att vara här. Har köpt godis, leksaker, toa mm så hon ska trivas. Hon får inte vara ute här så det kan hända att hon tycker det är jobbigt. Går det nu bra så kanske hon får bo här till sommaren men över sommaren bor hon där hon kan vara ute och jaga råttor. Hon har varit med mig varje dag i sju år och aldrig varit ensammen förut. Längtar faktiskt mycke efter henne. Hon har det bra hos sin husse oxå men min egoism och hans fjällresa gör att vi ska testa nu. Mina vänner kommer och hälsar på mig ,ringer mailar osv det känns helt underbart. I fredags var jag utbjuden på lunch av en väninna. På måndag ska en annan komma hit det är så skoj. Kanske bjuder jag hit någon av barnen på middag i morgon(idag) Går nu och lägger mig och vaknar förhoppningsvis upp till en solig dag.

2 kommentarer:

  1. Det känns som du hamnat rätt i livet just nu. Du verkar må så bra och det gör mig glad. Hoppas vi får komma upp och hälsa på hos dig någon gång framöver.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har då fått så fint och mysigt hemma hos dig. Klädhängaren du har gillar jag döskarpt!
    Passar så väldigt fint i din lilla hall. Liten och liten... den är då mycket större än min!

    Kram

    SvaraRadera