onsdag 27 januari 2010

MAN FÅR INTE KÄNNA EFTER SÅ NOGA.

Aj vad min rygg har tagit stryk av att bära en massa grejer nerför vindstrappen. Grejer som inte ska va kvar här.Kan ju inte spara på allt . Trappen är brant har tätt mellan stegen och en ås så man måste ducka för Så man inte slå skallen. Är även stum i vaderna av de många vändorna upp och ner. Får säga som barnens farmor sa: Man får inte känna efter så noga. Har ännu endel som ska ner från vinden men i dag är det paus pga att det skulle bli snöoväder. Hallå ,var är det? blåser gör det förståss så det kanske kommer. Ska ha en städardag det behövs och så blir det ju så mycket trevligare när det är någolunda dammfritt.
Om det nu inte blir orkan så ska jag och köpa aftonbladet och bakböckerna som jag börjat samla på. Den kommer ut varje onsdag ,fina recept och snygga att ha framme. Det här är vad min dag kommer att innehålla plus det vanliga tvätta laga mat osv.

1 kommentar:

  1. Du och barnens farmor har så rätt. Man får inte känna efter så noga.Jag ska tänka på det jag också....Kanske jag vaknar till om jag tar mig en ordentlig kopp kaffe?
    Må så gott i snöovädret!

    SvaraRadera