torsdag 21 januari 2010

MIN COOLA SVÄRMOR

Igår tillbringade jag en och en halv timme gapandes hos hyginist, tandsköterska och tandläkare. räkningen i går blev 680kr. Det var för tandhyginistens jobb och någre tandborstar. Är nu klar med mina tänder och priset blev nästan 50.000kr. Skönt att det är klart och jag kan flina ordentligt. Min svärmor satt och väntade på mig i väntrummet hela tiden. Efter besöket var jag och svärmor till Handplockat där dotra jobbar, inhandlade en present till son hustrun som fyller år i morgon. Min kompis Kate fyller oxå år i morgon och hennes present blir en middag om ett par veckor. Grattis Kate. Svärmor är en riktig krutgumma hon är 86år och som brukligt är när vi far till någon stad så vill hon på bolaget. Igår blev det två flaskor marinella .Hon och två andra damer turas om och har tjejträff varje lördagkväll de är oxå 86 år. Dom äter mat och delar på en flaska rödvin. Till desseren blir det lite marinella och så är det bra. Så kul att de har den seden även om de är till åren kommna.Innan vi åkte hem så bjöd hon mig på lunch .Fläskfile´,strips, berrasås och grönsaker.Mums. Svärmor har många åkommor hon har dåligt hjärta ,pacemaker, hon ser dåligt och hör dåligt hon har ingen vidare balans.Dessutom har hon högt blodtryck värk i sina händer och blir väldigt fort trött. Hon är ändå still going strong. Städar jämt (tycker jag) bakar ofta promenerar flera km nästan varje dag. Hon är klar i huvudet och modern i sitt tänkande. Intressena hennes är tjejkvällarna, kompisar, mode, baka ,laga mat och bjuda på middagar .Ser glamor,paradis hotel mm på tv. Följer med händelserna i världen, är arg på makthavarna som bara roffar åt sig pengar bla nu rödakors chefen
Visst märks det att hon håller på att vara slut allt går så sakta nu och minnet har avtagit en aning. Men hon är en riktig krutgumma.

2 kommentarer:

  1. 86 år! och så pass fräsch ändå. Ha tjejkvällar och gå på shopping en hel dag. Det ÄR strongt!
    Man blir ödmjuk inför livet. Hur det kan gå. En del får vara klar i huvudet in i det sista och leva ett långt liv. Andra inte. Så olika det kan bli. Njut av svärmora medans du kan.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hon är sååå himla härlig! Tänk att hon har så mycket ut av livet trots sin ålder. Kram

    SvaraRadera