lördag 18 september 2010

DET BARA HÄNDER Å FÖTTER....

Igår kväll när jag satt och sappade mellan kanalerna på tven för att slippa se allt om detta evinnerliga valt så hände det. Helt plötsligt fylldes sovrummet med ett disco ljus som gjorde att hela tillvaron sken upp. Musiken uteblev men det blå blinkande ljuset höll i sig. Jag formligen drogs in i sovrummet av en magisk kraft, en stark kännsla som heter nyfikenhet. Kämpade emot en liten stund men nyfkenheten var oemotståndlig. Jag bara släppte taget och med ens så stog jag vid fönstret .Utanför var det hur många blinkande lampor som helst två stora bilar som monterat upp detta enorma ljusskådespel. Folk utanför pratade så jag trodde att discot var i full gång. Ingen dansade men många var utklädda i stora kostymer och bar stora hattar av stål på sina huvuden. Ur bilarna bars det ut serpentiner långa och tjocka med en kaki beige färg. De var inte ett dugg fina. Det komm även dom som bar på stegar så jag förstod att det skulle bli någon show. Öppnde fönstret och frågade en karl vad som var på gång å han sa att i huset bredvid var det fullt ös. Ny duschad och blöt i håret på huvudet bestämde jag mig för att det skulle jag inte missa ,Jag bara måste gå dit. På med långbyxorna och så ut .Väl ute gick jag försiktigt fram några meter ,precis bredvid mig stog en bil parkerad en gul å blå. Fattade genast att det var vakterna till discot som var där. Bakom de två stora lastbilarna var det två gul å gröna små bussar .Sådana där som brukar köra jättefort och tuta ibland har dom även discoljus påkopplat. Efter ett par minuter kom karln som jag pratat med tidigare ut han sa att discot var inställt . Gick in igen och efter ca 30 min slutade även lastbilarna att blinka och for iväg. Antagligen var det för lite ös å hetta där. Kan ju inte bli så stor hetta av att bara ha på en spisplatta. Skönt att det inte blev nå ösigt jag är ju mer för lugna hemmakvällar.

1 kommentar:

  1. Skönt att det inte vart nåt värre! Bättre en gång för mycket än tvärtom...

    SvaraRadera