tisdag 28 september 2010

Nu kan den komma snart även om jag inte vill det förståss. Inte ännu ,kan vänta några månader till tycker jag. Visserligen är jag förberedd och allt är klart men ändå. Hinner ju ha den hos mig och dela den med andra i några månader, alldeles för många. Skulle inte fixa för att det skulle kännas bättre men gjorde det ändå. Kostade en slant men trevligare blev det för när jag tog bort det andra så blev det så tomt. Inget ljus bara mörker blev det. Nu har jag tänt ljus som lyst upp kvällen en aning. På golvet i rummet står tre lådor som ska förvaras i källaren ett tag för att nästa år lysa upp min vardag. Synd för det var så fint men det blev inte så dumt nu heller. Tack för att ni varit så vackra i år mina fina pelargonior som nu fått lämna plats till ljung prydnadskål, lycktor och prydnads kalibass.

1 kommentar:

  1. Att "göra höst" har sin tjusning och du har öga för det!

    SvaraRadera