söndag 10 februari 2013

I N G E T M Ä R K V Ä R D I G T A L L S !

Å vad jag tycker att det varit en lång å seg vinter. Har aldrig förr upplevt den så här, kanske det beror på att sommaren vi hade var så regnig ,kall och grå. Nu känner jag verkligen för en vår å sommar när batterierna blir laddade. Julen har passerat å ljuset börjat återvända , när jag titar ut genom mitt fönster så ser jag grannens två sjuarmade ljusstakar  som han har tända i sitt fönster. Det är rätt mysigt och den här tiden förknippar jag dem inte direkt med jul det ser bara varmt och fint ut. Sen jag sist skrev här så har det väl hänt en massa saker inga katastrofer tack och lov men vardagliga saker som kallas livet. En vän fick en hjärtinfarkt det gick bra och det är jag så glad för.  Jag slutade röka eller rättare sagt jag har inte rökt sen 23 november å det känns bra. Nu ska jag resa ,köpa kläder ev en ny bil ,Ja det ska jag ju ha råd med nu eftersom det kostar så mycket att röka och om jag bara skulle sluta så ska jag ha råd med allt jag vill har många icke rökare talat om för mig. Det känns fantastiskt bra. Ännu har jag inte märkt av att det ekonomiska  har blivit bättre måste jag erkänna .Andra fördelar däremot. Jag behöver ju inte se till att jag alltid har röka hemma befriande är det. Flåset ha blivit bättre å jag hostar inte. Luktar inte rök visste inte att jag luktade så som det gör. Min bil fick inget zorromärke i år ,snyft .Stötdämparna bak måste bytas inte billigt så där "ryker" nog första förtjänsten av rökfriheten. Suck. Min måg har sagt att om jag bara köper dämparna så byter han dom. När han sa det så börja jag lipa ,det känns så rörande att han hjlper mig så mycket. Samtidigt som jag känner en skamkänsla över att jag inte har en kappsäck med pengar. Har råd att fixa bilen ,betala räkningar,mm men lyxen måste vänta tills jag har tjänat ihop mer rökfria slantar.Hej tilll vi hörs syns nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar