fredag 15 februari 2013

M U . N Ö F F . P I P . B Å O C H G N Ä G G

Vilket  ramaskri det blev av att det används hästkött i maten . Själv anser jag inte att det är fel. Det som är fel är ju att det bara står nötkött på förpackningarna samt att endel av köttet innehåller medicin rester. Om vi visste vad viss mat innehåller så skulle vi nog ha svårt att äta det på grund av att vi tycker det är äckligt. Korv. köttfärs .hamburgare . pölsa .  tex  är ju malt av nöt och griskött .Svål .öron .tryne. skinn (dock ej päls skulle jag tro används ) vissa innälvor  är av nöt och gris. Fiskpinnar  består av fiskar som har ben .skalle. ögon .gälar . Typ lövbiffar av hackat kött  olika skav  mm. ja listan kan göras lång.Varför är det då så hemskt att vi äter hästkött?  Nä,  vad jag vet så har jag aldrig ätit hund eller katt. Att man inte vill äta upp sitt eget keldjur  tex häst .kan jag väl förstå . Men vad ska dom göra med hästarna som skckas till slakt undrar jag. Om jag hade en gris ett får en ko eller annat "ätbart" djur så skulle jag inte kunna äta upp det. Skulle byta med någon annan som hade ett lika dant. Äta kött vill jag och är innerligt tacksam för att någon annan sköter om uppfödning, transport slakt och annan för mig hemsk hantering. Som strutsen är jag, vill gömma huvudet i sanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar