söndag 16 augusti 2009

I SKICK SOM NY! ! !

Allting går att fixa till både det bättre och det sämre. Lite såga ,kapa, borra ,färga mm, kan göra underverk. Ibland behövs så lite för att det ska bli en förändring. Fick mail av min vän och fd granne som visade bilder från stugan där jag bott. De nya ägarna (11år sen de blev det) håller på att bygga ut och bygga om. Det ser ut att bli fint .Kök och dusch,och toa blir sovrum. Sovrummet blir tvättstuga ,dusch och toa. Altanen och storstugan blir kök. Ny altan byggs och en hall. Stugan blir i skick som ny.
Jag är eller blir snart oxå i skick som ny. Var till frissan i fredags klippte håret kort ,kort.Det är numer guldbrunt med ljusa slingor .nacken ,luggen och sidhåren är klippt i flikar. Om jag vill kan jag forma till håret så jag blir som polarna här ute, menar dom som jag matar varje dag. På torsdag kl 10.00 så ska jag operera in sex titanskruvar i överkäken .Efter det har jag bara dom i ca två veckor att bita med.(så gullig så)Soppa i två veckor kanske lite smalare midja efter det?När Det är klart så är jag ju i skick som ny. Måste bara tala om att min tandlossning beror lite,pyttelite på arv, den största orsaken är rökning. Skönt att få tala om det för rökare så de vet att det kan bero lite, pyttelite på arv så de nu inte blir rädda och slutar röka bara för en sån sak.
Det vore ju onödigt. Att det i dagsläget kostar nästan 45000 kr är ju inte så farligt. Man får ju ca
1000 cigarettpaket i stället och så kan det va så mycket trevligare att röka än att gå till tandläkaren. Den nionde september har jag gått ett år och är som sagt var inte klar än på några månader.

1 kommentar:

  1. I skick som ny skulle jag oxå vilja känna mig. Känner mig som något gammalt, tung och gisten, gnirkande, sakta men säkert sönderfallande..... Kram!

    SvaraRadera