onsdag 26 augusti 2009

BLANDAT SÖTT OCH SALT

Igår var jag och köpte lite kläder. Det blev på gina tricot, tycker att de har bra och billiga kläder även till mig. Det blev tights svarta långa (älskar tights) en grå lång cardigan"tunn" och ett brottarlinne som är grått å beige med svarta rosor på, att ha under. Ska på begravning i morgon, det är ingen nära annhörig tack och lov. Ganska konstigt egentligen att det ska va någon tillställning av något slag innan jag liksom kommer mig för att handla något extra plagg. Har dessutom idag varit och "fått" tänder för att ha i morgon. men bara de timmarna begravningen tar. Det kletades på en smet under gommen som skulle sitta på i två timmar medan det torkade. fick själv ta bort den ,tänkte att nu rycks stygnen ut, men det luggade bara lite. Fick en bild av min älskade Boråsare. Han är stor nu,snart åtta månader och jag har inte träffat honom än. Tårar ,tårar. Vi har varit väldigt lik varann jag och han. men nu har det blivit annat för han har fått tre bissingar uppe. Tänk att han får bissingar och jag får gaddar,ha,ha. Det kommer att ta tolv veckor innan jag kan tugga tuggummi, inge kul alls. Har fortfarande läslusten kvar, men lusten för höststädning vill inte infinna sig riktigt än så det blir läslusten som går först. har handlat hem för att baka men den lusten finns inte heller just nu.Men siiiit samma som Edde sa då han var liten. Nog blir det tid och lust för det sen. Lacke liten har inte varit här på tre dagar, undrar så var han är min lila sommargäst. Hoppas innerligt att han lever.

1 kommentar:

  1. Jaa, det är lite väl varmt för att gå i ide redan nu. Jag hoppas innerligt jag med , att han mår bra och kanske är mätt och nöjd och inte behöver komma. Hoppas det är så.
    Du gör det bra som orkar med all "misshandeln" i mun. Slutat röka och allt..
    Läs du, tids nog kommer vintern. Då kan du baka och städa....

    SvaraRadera