fredag 21 augusti 2009

RUNDA KINDER

Igår var inte livet någon direkt lek för mig.Vet att det är som en fis i rymden om jag jämför med många andra, så egentligen borde jag skämmas för att jag tycker så. Men hur det nu än är så för mig ,just för mig var det inte speciellt kul. Jag som inte ens var orolig ett dugg innan tyckte igår att det var en pärs.PUH. Men nu är det gjort, det värsta alltså. Fick komma in kvart i tio.Bedövning lades fyra och en halv ampull. Undrar hur många stick det blev egentligen?Omflyttning till steril operationssal. Kirurg, sköterska och jag inklädda i sterila kläder,mössor och jag fick ett tyg över mig så bara ansiktet var framme. Snitt lades längs hela överkäken och det borrades tre hål och skruvades dit skruvar sen syddes det igen runt om dem. Därefter blev det dags på andra sidan med tre skruvar till sy igen och extra stygn framme.Extra bedövning en ampull lades under tiden för det var inte nog bedövat hela tiden. Det värsta jag gör är att få bedövning i gommen. Toppen tandläkare som la den första omg för han vet hur jag är så han var jätte försiktig. Men spände mig så jag skakade. Nu behöver jag inte ta bedövning i gommen någon mer gång i mitt liv.Jippi. Operationen var klar kl elva furtiofem. Nu är det värsta över ,stygnen tas den 31.Därefter blir det ju att vara dit flera ggr för att prova ,kollas mm. Hade väldigt ont sedan det hela var klart och även ont i dag. går på värktabletter.När underkäken gjordes kände jag inte ett smack. Imorse när jag vaknade so var jag så fruktansvärt svullen. Överläppen kinderna näsan och upp under ögonen.
Ingen trevlig syn och känsla.Nu är bara överläppen,och kinderna svullna. Har stora problem med att säga s. Måste verkligen säga att det är toppensköterskor och tandläkare samt kirurg som gjort allt för att jag ska må bra. Vet att de inte läser detta men tack ska dom ha.

1 kommentar:

  1. Shit! Jag lämnade en kommentar men den kom bort.. minns inte vad jag skrev....
    Nåväl, styrkekramar till dig från mig så du orkar härda ut tills värken ger med sig och överkäken läker. Kramkram

    SvaraRadera