tisdag 18 augusti 2009

MEST OM LACKE LITEN

Har fått veta att det är svårt för endel och ibland omöjligt att sända iväg kommentarer på min blogg. Inte nu för att de är så värdelösa utan de går helt enkelt inte att få iväg dem. Har fått veta det på facebook och via mail. tråkigt som 17 för det är ju kul att få lite respons ibland.
Nu är det framförallt några grejor som jag har som prio framöver.B.l.a, ska jag lära mig föra in bilder på bloggen. Fixa rabatterna och ge växter till mina nära och kära. Städa ihop grejer slänga ,spara, ge bort och loppis. jag har så mycket för mycket . Varför spara då jag aldrig kommer att använda det. Har det nu inte använts på flera år så lär jag inte behöva det sen heller. Kan jag i stället tjäna en slant på dem eller göra någon glad för att de får något de vill ha så är det ju toppen.
Nu har det blivit önsketemp ute och inne för mig. Glasögonen har slutat åka kana på näsan då jag läser. Har börjat läsa Lisa Marklunds bok Nobells testamente. Har inte hunnit så långt med den, tycker inte att den är bra ännu. Får läsa lite till så kanske den känns bättre. antar att jag jämför den med Milenniumböckerna som jag tyckte var hur bra som helst.
Håller på med matning av mina sommargäster än. Det är en stor en som inte kommer och äter så ofta. Sen är det lilla lacke, Han heter det för att han /hon har för några veckor seda blivit nagellackad på tre,fyra taggar av mig. Lacke har inga bestämda mattider han ska egentligen sova på dagen och äta på natten. Men den här lilla kotten har snott på dygnet som de flesta små barn gör ibland. Klockan tio och fram till sena kvällen kommer han ibland flera ggr per dag.Sen är han ju så inni norden söt då han kommer då jag ropar kotte. han ser ut som en citroen (bil),Han reser sig upp så han står högre på sina ben och sen kommer han med en jäkla fart.Very,very nice.Har en ritual som han går,runt mina fötter och sen till matfatet. kattmat och numer hundmat på burk får han. Går ca 1,5kg i veckan.Om det mot förmodan blir något kvar på fatet så kommer någon katt rackare och äter upp det. Dock inte min egen Wilma för hon äter bara torrfoder.

1 kommentar:

  1. Jaa, man får vara ihärdig för att få iväg en kommentar. Ibland får man försöka upp till tre fyra gånger. Inte ge opp alltför snabbt.

    Så kul med kottar. De älskar strömming har jag hört. Det ska visst vara jättenyttig igelkottsmat. Pannkaka oxå. Åsså håller de ormar borta!...jättebra bonus... Kram!

    SvaraRadera