fredag 26 juni 2009

LOCKIGT HÅR NEJ TACK

Ååååå...idag blir det oxå som igår.Plågsamt,det svider i ögonen,blir alldeles blöt och känner ett starkt obehag. Det är svårt att somna och med fönstret uppe kommer myggen.Vad ska man välja då? Är som att välja mellan pest och kolera.Kan inte förstå de som njuter av det. För mig är det ingen höjdare alls. Söker mig undan flämtandes och fuktig och alldeles lockig i håret. Men klart att den är underbar bara jag slipper vara direkt i den. Solen alltså. Jag svettas så det rinner i ögonen ,behån blir sjöblöt och jag får utslag. Håret blir blött och mitt självfall visar sig ordentligt. Håret faller dit det själv vill och lockar sig. Jag som vill ha rakt hår men det är likadant om det regnar. Det som är underbart är att sitta i skuggan och en svag bris som svalkar. Är vad man kallar varmlivad så jag är en som tycker att plus 18 ,19 grader är toppen .Skulle väl helst sitta i vatten hela tiden. men eftersom jag är rund så flyter jag väl som en "dobbare ".Nä nog njuter jag i fulla drag av sommaren iallafall. Dessa underbara kvällar då det är svalare och på dagen då jag håller mig i skuggan är verkligen sköna att ha. Igår och i dag röjer jag upp i garaget där det även förvaras fiskeredskap, campingutrustning mm. Jo jag njuter där för det är ett gammalt fuse byggt av sten så där är det svalt och behagligt. De enda djur som finns där nu är mygg och antalet har minskat massor sen midsommar. 30,2 plus nu så nu återgår jag till garaget för lite svalka.

3 kommentarer:

  1. Här är det en till som undviker solen och hettan. Klarar bara inte av tropisk värme.
    Nångång ska jag bygga mig ett svalt stenhus, "halvjordkällare" för just sånahär varma dagar! Det e oxå skönt sitta i bilen som har AC ;-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Är du säker på att jag inte är adopterad?//Jess

    SvaraRadera
  3. ja det är jag men jag skulle ju egentligen vuxit upp närmare ekvatorn och nära arlanda med närhet till billiga utlandsresor.Men pappas rötter är ju här konstigt.Nu vet jag !jajja farmor älskar värme och är frusen.Annars kanske det funkar med lite mer underhudsfett.

    SvaraRadera