måndag 29 juni 2009

TORKAT RENKÖTT, VÄRME, OCH RIS

Vad olika människorna är varandra. Alla är unika och har sina värderingar,och det en tycker om tycker inte en annan om. Det är egentligen farsinnerande tycker jag. Det är då en väldig tur att det är så. Hur skulle det ha varit om alla var lika ,tyckte om samma saker ,gjorde samma saker, klädde sig lika dant mm. En svindlande tanke faktiskt. Skulle det varit så så tror jag inte att det skulle funnits någon levande på jorden. Nu är det som sagt tur att det är olikheter som påverkar oss som berör oss som gör livet spännande osv. Min äldsta dotter skrev så kul på sin hemsida .Hon undrade bla ifall gud hade varit med på ett hörn då hon föddes i denna kalla nord om det inte blev något fel. Varför det? ja hon hade gärna velat bo söder om ekvatorn hon är nämligen sol och värmeälskare. Mor hennes, alltså jag , har och har alltid haft svårt med värmen. Svetten bara rinner ,blir sjöblöt på hela kroppen. Idag är det en helt underbar dag för mig vad vädret beträffar. Synd för er andra solälskare. Om nu gud var med så blev det kanske lite fel ändå för sonen skulle varit same älskar nämligen torkat renkött.Äldsta dottern skulle varit tex grek,cyperiot eller annat eftersom hon älskar värmen. Yngsta dottern skulle varit kines då hon älskar ris. Vilken tur att ni hamnade fel och hamnade hos mig .Jag som oxå hamnade fel skulle nog ha bott på svalbard då jag älskar svalka inte kyla. Det jag älskar mest är iallafall mina felplacerade ungar och deras avkomma.

2 kommentarer:

  1. Är då mycket glad att det blev Piteå då, för Svalbard låter inte lockande. Fy!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle varit inuit på Grönland eller bott på Island. Relativt krypfritt och svalare än här.Dotra min är oxå felplacerad. Hon borde vart född kring ekvatorn. Ljus, värme och sol gäller för henne. Och snöfritt. Ja, tänk så olika det kan bli......
    Dramatiska vackra Fjord-Norge vore inte helt fel heller för mig.
    Tänk så många vackra platser det finns.

    SvaraRadera