tisdag 23 juni 2009

En toppenfin dag.

Igår började dagen med ett mms från liten jättegullig Boråskille.Sen sms från en bekant Eva,därefter kom ett sms från svägerska. Skönsång från Edde och hans mor, fast Edde sjöng inte så mycket förstås.Efter ytterligar en timme blev det ändå mer skönsång denna gång från Simme och hans mor.Traditionen vi har är att vi ringer och sjunger när någon av familjen fyller år. Men till Eddes pappa som fyller år i dag blir det sms och paket nästa gång vi träffas. Imorgon blir det att sjunga igen för då är det dags för Boråskillens pappa att fylla år ,alltså min son. Idag går ett paket ner med torkat renkött ner till honom och en bitring till farmors lillkille.Sonhustrun ringde och grattulerade mig .Fick grattishälsningar på facebook och stay friends.Edde och hans mor kom hit och vi åkte till andra dottern och de tre barnbarnen.
Jag blev bjuden på lunch på tai restaurang vi var där alla sju plus att mågen slöt upp. Jättegod mat var det och det tyckte alla. När vi ätit klart följde småpojkarna hem med mågen, och vi tre"tjejer"och stor flickorna gick på stan i affärer. brukar inte tycka det är kul men i går var det toppen. Brukar alltid titta på kläder men köper inget .Antagligen för att jag tycker jag är för tjock och inget är fint på mig. Hittade en småblommig topp som jag tyckte om tog den ,hängde tillbaks den och sa att jag ändå aldrig skulle ha den. Dottern såg en annan topp och tyckte jag skulle ta den .Och så blev det.Hittade sen en skjorta med stråveck som var finoch tog den med.Konstigt när jag väl börjar så skulle jag kunna handla hur mycket som helst. Betalt och utanför affären fick jag ett paket med barnmotiv som Edde skulle ge till Ludde. Dotern tyckte att jag skulle se vad han skulle få så jag öppnade fliken och kikade in. Där låg den. Flickorna hade köpt den blommiga toppen till mig. Därefter blev det några affärer som de andra skulle på. väl på hemvägen till Långnäs köpte jag en stor blåbärstårta till fikat,mosterfia och filmrulle till Simme.var där och umgicks med mina älsklingar till kvällen,åt middag där och sen for jag hem.Jag vill sända ett tack till mina älskade barn och barnbarn samt mågen som gav mig en helt underbar födelsedag.TACK FÖR ATT NI FINNS.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag! Så ska man fira födelsedagar. Med att umgås med dem som betyder något. Massor med kramar till dig!

    SvaraRadera