onsdag 3 juni 2009

VID ÖS BLIR DET INGET KRIG

Sitter vid ekbordet iköket,runt det står numera fyra stolar .Tv stolar har blivit ved,pga. att de använts som gungstolar.Innan stolar används till det så tycker jag att det ska vara medar på dom. tittar till vänster och där på golvet har han jag bor med skapat ett slags förråd. Det består av borrmaskin,verktygslådor,dammsugare,lim,strumpor två tomma ölflaskor plus två fulla flaskor de hamnade där i helgen som var. Till saken hör att han bygger om huset. Det blir fint i slutändan men det är långt ifrån klart. Det har tagit många år att komma dit där det är nu. Han är duktig på att jobba. Vad gäller huset och ute så ror han med alla åror samtidigt och avslutar ingenting. Det är med andra ord hundra projekt på samma gång, och nu ska han börja med taket i hallen. Säger numer bara jaha. Min ork, mitt angagemang och mitt intresse finns inte längre kvar.Det som planerats att byggas ändras hela tiden till som han vill ha det.Med motiveringen att det har vi aldrig bestämt. Det spelar ingen roll längre. Det är ju han som gör det mesta och det är hans hus så det är klart att han måste få göra som han vill.
Tänker att idag är det bra väder för trädgårdsarbete inte stekande sol utan dis känns rätt behagligt ute. Inte för varmt och inte för kallt utan lagom. (Sverige är det enda land i världen som använder uttrycket det är lagomt.) Antar att jag blir sittande vid datorn en stund har ju "kontorstid"när den har slutat är det antagligen fullt ös ute. Tycker att det verkar luta åt det hållet. Känns inte så bra att delta i det för då blir jag så blöt inte kul med regn vid trädgårdsarbete. Enda fördelen är att vid regn så håller myrorna sig inne i sin stack. Det är så att jag har en ganska stor myrstack i trädgårdslandet .Deras sysselsättning består i att springa i alla land, klättra i speciellt björkarna och dricka sav. När jag vid vid torrt väder är ute och rensar tycker dom om att springa på mig under kläderna i håret på händerna ja överallt. Tror de ligger i bakhåll och bara väntar på att hoppa på mig och pissa på mig. Dom bitts ju inte men nog känns det ordentligt när flera annfaller mig med sitt pissande. Jag blir så vansinnigt irriterad och förbaskad över dessa jäkla nyttiga myror som är så himmla bra att ha ,så de ska va kvar för de håller skadedjur borta enligt flera manliga förståsigpåare. Sant är det säkert att de håller skadedjur borta ,det är ju bra. Dessutom håller de borta en sak till och det är trädgårdsmästaren. Har i två år utkämpat ett hemligt krig för att utplåna dem, måste inse att jag är besegrad för de bygger ut sitt palats varje dag nu är det ca en meter i diameter ovan jord.Det händer något på byggnadssidan vill jag lova,så nog måtte väl honmyrorna vara glada för det

4 kommentarer:

  1. Haha, du är underbar! Det är humor det :-). Hoppas du får en bra dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå...
    Jaa...den här tiden på året är det mycket...
    Tänk att Karro och Jennifer börjar sjuan till hösten....vad tiden går fort... oj..nu låter jag precis som min mamma *fniss*

    Ha det gott!!/ Helena

    Vilken fin blogg du har förresten...det är rolig och intressant läsning!

    SvaraRadera
  3. Storebrors farmor köpte rosa kristaller som hon hällde ut överallt där myrorna var. Det var typ giftig mat till myrorna. Sen förvann allihop! sa hon. Nog borde du få slippa dem. Jag ska kolla om jag hittar de där rosa kristallerna så ska du få.
    Kram! Dotra sa att du e rolig!

    SvaraRadera
  4. dotra vek kläder och jag läste din blogg högt för henne. Vi e på stugon och installerar oss.

    SvaraRadera