onsdag 22 juli 2009

Är det konstigt att man längtar bort nån gång?

Snart har Juli gått det har både varit sol ,regn, varmt och grått. Ja men sommaren är ju ändå långt ifrån slut, den leker bara med oss tittut. Här följer vi traditionerna då det gäller resor,sommarkul och grillfester. vad vi gör! Inte ett jäkla dugg, sitter hemma och degar. Måste fira .Det är sjätte året på raken. Ja vintrarna är lika måste jag tillägga. Här renoveras det femte året i rad,blir aldrig klart.jag har bott i ett bygge i hela fem år och det finns ingen ände på det. Här vistas jag höst, vinter, vår och sommar, dag och natt pga att jag inte har något jobb .Måste säga att jag är kräksjuk på det. Visst fixas det och donas men det går så in i vassen trögt så jag blir tokig .Gubben är på pubben och förra helgen var det "killkväll" så i morgon blir det väl en tryckar dag igen.Fredag taklagsfest och nästa helg träff i sommarstuga. Ska inte på taklagsfest eller stuga.är så less dessa fester då alkoholen flödar som piteå älven om våren. Har rensat lite i rabatterna en morgon med start kl sex. Det var grått och regnet hängde i luften så myrorna hade nog sovmorgon för det var bara några , kanske nattsuddare ute och gick. Har inte gjort den sista klar för nu springer de som galna från tidig morgon till sena kvällen. Kotte kommer på besök varje afton för att få sig ett skrovmål. Vet inte om det är två st svårt att se för de har inte fått nagellack i år. Däremot så ruckas det på mattider,vanligast är att den kommer vid 21 men den kan komma även kl 16 och 19. Därför är det svårt att veta hur många de är. Kul är i allafall att den eller de kommer när jag går ut och ropar jag kotte så springer den fram till mig jättefort.
Solen skiner kl är 19.30 det är sommar, 22,8 i solen, det är lugnt ,ingen tv står på. Det är helt underbart så just nu längtar jag inte bort. Men som sagt det kommer en ny dag i morgon och då gör jag säkert det, längtar bort alltså.

1 kommentar:

  1. Jag längtar ut på sjön idag. Det är nåt visst med luften på sjön. Åh, vad jag längtar ut just nu, glitter på vågorna, vindarna och havsvyerna. Vädret verkar perfekt för det.
    Men det hinns inte med. Suck.

    SvaraRadera