söndag 12 juli 2009

TROLLERI TROLLERA

Ha,Ha, måste skratta då jag tänker på det. vad barn ändå kan vara gulliga och naiva. Jag har sedan ett par år skojat med grannens barn. När de kommer hit så brukar jag trolla för dem. Trollar fram klubbor .Första gångerna de kom hit fick de saft och bullar eller kakor. När de cycklade förbi på gatan och kände att det luktade nybakat så kom de och frågade när det var klart. Till slut fick jag säga att man kan inte få varje dag för ibland kunde det komma fem stycken barn. En gång hade tre st fikat och nästa dag kom de igen fast då sa jag att inte idag, ni fick ju igår. Då säger Melker : men inte Sebastian för han var inte med igår. Det blev inge fika i alla fall. Började ifjol med klubbtrolleri (slickepinnar) har godkännande från detas föräldrar.Har även sagt till barnen att om dom tigger kan jag inte trolla inte varje dag heller. De roligaste episoderna har nog varit i år. Melvin kom och sa ingenting utan Sebastian sa till honom att säg det nu, nä jag får inte säga det .Förstod vad det var men frågade ändå. ,Melvin vill att du trollar sa Sebastian nä det var du....sen var det munhuggeri så jag kunde inte trolladen den dan heller. Melvin kom en gång och var själv han sa bara vi är fem st i dag ,då trollade jag. Han hade en dag gjort små rör av papper och med tejp och sa att det var ringar som kostade två godisar . jag köpte två ringar. En annan gång då han var hit när jag inte kunde trolla så säger han :aha du måste ladda batterierna visst. Igår träffade gubben Pojkarnas mamma som berättade att Hon hade slut ketchup och måste åka och köpa ,då säger Melvin :gå till Ewa hon kan ju trolla. Nu idag kommer han på besök och har med sig en ny kamrat på fem år .Jag sitter vid köksbordet och ser dem smyga upp för bron de kommer in och säger hallå, då går den "nya" pojken och gömmer sig bakom dörren så jag säger att han inte behöver gömma sig där. Eftersom jag trollade igår så orkar jag inte trolla idag säger jag. Men i morgon kanske säger Melvin ,ja det tror jag svarar jag.
Bra för han (den nya) ska sova över till nästa ,nästa dag. När dom går så säger Melvin: såg du då hon är inte farlig utan snäll. Ja ,jag skrattade gott för mig själv,den "nya" hade nog hört så många sagor så han trodde väl att jag var en häxa.

2 kommentarer:

  1. Gud, så gulliga! Ja, barn de vet hur saker och ting ligger till. Kram på dig Trollpacka ;)

    SvaraRadera
  2. Så spännande för dem med dig som granne!
    Finurligt av dig att komma på att göra en sån sak för barnen. Kram!

    SvaraRadera