fredag 24 juli 2009

Önskar att ni redan var tillbaka

Regntunga skyar vart än jag ser, nån sol finns ej mer idag. Men vad spelar det för roll då inte livet går i moll. är inne i en läsperiod, en sån där då jag bara slukar bok efter bok. Läser just nu andra boken av Stieg Larsson har hunnit till hälften sen är det en till i serien som ligger här och väntar på mig. Har dessutom läst några pocket böcker. Antar att det lär bli flera nu framöver.
Ringde mina älskade döttrar. De befinner sig just nu ett par mil nedanför Sundsvall tillsammans med barn,man och far. De är så kul för de är på väg till bror med familj i Borås. Det är ett tag sen alla träffades. Senare i höst ska jag försöka komma mig ner och då får jag ju rå om dem alldeles själv.Jag önskar att de redan var hemma och att allt gått bra och att det varit kul. mamma som man är så är det ju pirrigt att de är borta ,även om de är vuxna. Ikväll är det taklagsfest, måste erkänna att jag inte känner det minsta för att gå dit.Får se hur jag gör.Min bok är så svår att slita sig från pga att den är så spännande nu.

1 kommentar:

  1. Regn gör gott. Både för bokläsning och allt torrt ute. Hoppas de som är ute på vift har jättekul söderöver och att de kommer hem välbehållna. Jag är likadan. Ska lilla familjen nånstans så andas man ut liksom när de äntligen kommit hem....

    SvaraRadera