fredag 11 december 2009

JAG VILL VARA LAAAAAT

Nu ska jag vara laaaaat. Har gjort tio meter blodkorv med potatis,lever,köttfärs,fläsk,kryddor mm i. Den blev jättegod. Den är nu packad och ligger ute för att frysa på innan jag lägger den i frysboxen. Har en skinkstek på spisen som ska bli dagens middag. Har allt klart som jag ska göra innan julen. Endast knäck kvar att göra. Julklapparna är färdig inhandlade återstår bara att slå in dem. Sen är det bara lite matinköp precis före jul som måste göras. Har tänt ljusen i lycktorna ute på bron, det är så stämmningsfullt. Har oljeljus som kommer att brinna till söndag natt.
Har glömt att det var luciafirande i skolan i dag. Skäms verkligen. Har varit där sen barnen gick skola där, med uppehåll tills barnbarnen började skolan. Ihelgen ska jag inte göra många knop. knäck ,slå in paket och sticka sockor är det jag tänkt. konstigt men det brukar ändå alltid bli mer gjort ändå. Korsord är inte heller fel faktiskt. Kanske lite egenvård för fötter, ögonbryn ,mm inte skulle skada. Känner mig i behov av att bara vara och tänka på mig själv. Men den vanliga marktjänsten som man gör dagligen räknas ju inte, den ska ju fixas ändå.

1 kommentar:

  1. Så mycket du fått gjort! Hoppas du haft en riktigt skön myshelg. Det är dig väl unt. Här pågår "påtvingad vila" med darriga ben, feber och utarmad lekamen. Kram!

    SvaraRadera