tisdag 29 december 2009

DISCOT FUNKAR INTE LÄNGRE !!!

I två år funkade Musiken och höll dem borta från min trädgård. Nu är det kört igen . Just nu ligger Hälga och vilar sig efter maten. Hon har funnit en skön plats vid uteplatsen. Efter att ha avnjutit knäckepilsbusken fortsatte hon till rönnen där hon mumsade en bra stund. Hon fortsatte sedan vidare mot äppelträdet vilken hon inte smakade på idag. Stannade till och tittade precis som om hon valde vad hon skulle äta. Det blev korgviden som hon åt med stor aptit. vidare så blev det bollpilsträdet för att sen avsluta med mer rönn. Mätt i magen så la hon sig ner för middagslur, och där ligger hon än. Vill inte gå ut idag för hon är så nära och jag litar inte riktigt på henne. när jag går ut på bron och hoar tittar hon bara på mig. Dessutom har jag slagit ihop två rostfria skålar och det sket hon fullständigt i. Förra veckan var Hälge här och käkade av buffen. Undra förresten hur länge hon sover middag. Kanske till det blir så mörkt att hon kan gå över stora vägen och en bil kör ihjäl henne. Hoppas inte det blir så i alla fall. Här ikring blir älgar ofta ihjälkörda både efter "vår" väg och E4 an. före min tid så till föll de markägaren men numera säljs de på auktion av jaktlaget. Det brukar vara mycket folk på de tillställningarna. Veckan före jul när jag skulle till stan och precis kommit ut på E4an så var där en bil som precis kört ihjäl en älg. Undrar om jag fött upp den oxå med min buffe. Det har varit många älgar här under åren jag bott här. Vet inte hur många men en ko som jägarna kallar för hängläppen får oftast två kalvar varje år. dom brukar vara här. Den här kon kanske är hon eller den som fick sin kalv ihjälkörd för en månad sen. tragiskt är det och att hon är här är ju bara för att hon vill äta. Man ska ju vara snäll hellst till jul så det är klart att hon måste få äta julbuffe hon med. Nu sover myrorna som annars finns i milijarder i min trädgård och nu på vintern är älgarna där. ssch ... hon sover än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar