onsdag 23 december 2009

VÄGENS RIDDARE VAR BLEV NI AV?

Varför händer så många olyckor där långtradare är inblandade? Iförrgår var det 3 st som orsakade en olycka ca 1mil härifrån. Igår var det 2st som orsakade en olycka 500meter härifrån . För ett par dagar sen var det 3st som orsakade en olycka 5mil söderut .Alla de här skedde efter E4 an. Sen vet jag inte var andra ev har hänt. Det jag laggt märke till är att dom kör så fort. Det är många som jag talat med som har samma uppfattning .Nog är det duktiga yrkesmän och inte drar jag alla över en kam. Vet ej vad det är för chaufförer som leker king of the road men de finns för många av dem. Boråsarnas hemfärd slutade lyckligt och det är jag så innerligt glad för. Efter en "incident" som i grunden orsakades av en långtradare. talade precis i mobilen med sonhustrun när hon skriker vi välter ,hör barnbarnet skrika till och sonen svär till .Sen blev det tyst telefonkontakten bröts. Jag trodde att de dog i den stunden. Känslan var obeskrivligt hemsk och paniken satte in. Efter ett par minuter fick jag kontakt med dem de mådde bra och ingen var skadad. Tillsaken hör att sonen körde inte fort han var heller inte trött. En långtradare hade kört på sin del av vägen som har mitträcke ,drog upp en massa snörök. Sonen bromsade försiktigt för att inte köra i diket, då blev det sladd på deras släp som vet inte riktigt hur ville förbi bilen .Resultatet blev till slut att släpet hamnade i diket men välte inte. Sonen sa att tradaren körde fort som en jävla idiot. Sonhustrun fick ont i nacken så hon och deras son fick ta en taxi till lassa men det var inget tack å lov.Där fick de tillbringa halva dagen (skönt att de fick vara inne i värmen) Det blev en massa jobb för min son och hans pappa att fixa nytt släp eftersom draget var förstört på släpet. Det var fel på två av de släpen. de skulle hyra.. En massa snöskottning och omlastning av grejorna till det nya släpet. Jag är så innerligt lycklig att allt gick bra och att de lever. Dagen igår var jobbig även för mig, när chocken släppt skakade jag som ett asplöv hela dagen. Men i dag är jag lugn för dom är hemma.

1 kommentar:

  1. Det blev en God Jul till sist ändå för er alla.
    Det var hemskt igårkväll att köra efter E4an. Gruvar mig idag för väglag och sikten. Får hoppas att det går bra idag med körningarna. Massor med julekramar!

    SvaraRadera