torsdag 3 december 2009

LÄTT BRÄNNSKADAD

Nu är det klart . Å en sak är riktigt säkert klart, att jag lyckades ändå till sista biten. Resultatet blev bara fyra brännblåsor. Precis när jag står där och tänker att jag ska skriva på bloggen att det har gått utan skador i år så händer det. Blir så "pip"arg så jag kan spricka. Det är så ohyggligt varmt så det är inte sant. Först hamnar det heta på höger hand. Efter en stund har det även hamnat i vänster hand. Till sist hamnar det ytterligare på vänster hands pekfinger och min reaktion är att ta bort det med munnen för jag har händerna fulla . Resultatet blev naturligtvis att det hamnade på överläppen och där fick jag då oxå en ordentlig bränn blåsa .Det där med att tänka först och handla sen funkade inte just då utan det blev ju handla först och tänk sen. Då blev jag naturligtvis arg på mig själv för att jag var så reaktionssnabb. Fn, fn,fn.
Nu blev det ju så i alla fall att jag gjorde resten klart . Nu står de där båda två, pampiga på en bricka med kokos som snö, hjärtan, chokladråttor, jungfrubröst (gelehallon) nonstop, klubbor,polkagrisar,Jul skumstomtar och mycke mer. Det är kristyr som hänger som istappar runt hela överdelen. Klubbor och polkagriskäppar sticker upp ur rökgången ,granar och snölycktor på "marken"och annat godis. dessutom står det tre keramiktomtar på den ena och en på den andra. En till dem var. Som pricken över iet så ligger det ett lager pudrat florsocker över hela härligheten. I ett av dem är det för en personshushåll och i det andra är det för tre stycken. Det betyder att det är fullt med godis i det senare. Rättvist ska det vara så det är lika till alla fyra. Nu står de bara här och väntar på leverans till mina älskade barnbarn. Dom ser fram mot och längtar efter sitt årliga pepparkakshus.

3 kommentarer:

  1. Aaah vad du är duktig. Vad glada de kommer att bli kidsen. Efterlyser dock en liten bild, tack!

    SvaraRadera
  2. Ja, barnen längtar verkligen. Det har blivit en riktig jultradition. Blir kul när du tar dig tid att komma o leverera dem. Har julbakat lite o kaffe har jag. Kram Mamsen

    SvaraRadera
  3. Å, det låter härligt! Fast inte skadorna vid tillverkningen. Det kunde du gott få vara utan. Mina sviter är en liten pyttig blåsa på en fingertopp. Nå, vad genomlider man inte för barnabarnas skull. Hoppas transport och leverans löper utan mankemang.
    Kraaam!

    SvaraRadera