fredag 25 september 2009

KALAS FÖR STORA OCH SMÅ

Ihelgen ska jag fara till mitt näst yngsta barnbarn som fyller 4år.Har köpt honom ett gossigt täcke och en kudde. Kanske inte en önskepresent som en så liten kille vill ha. Han kan ju bygga koja av det oxå förståss. Mitt näst äldsta barnbarn önskade det då hon fylld år och det fick hon av mig. Har alltid velat köpa "nyttiga" saker till dem och inte en massa leksaker. Då pojkarna var två år fick de varsit tält med liggunderlag ,har gjort möbler till flickornas lekstuga utemöbel med bord och bänkar som Sitter fast såna som finns på rastplatser. De andra två fick pengar för de skulle på semester i samma veva. Tycker inte att det är så skoj att ge pengar det är så opersonligt och lättvindigt. Visserligen har åldern på barnen stigit så de är glada att få pengar. Nu har jultidnings försäljningen börjat så jag ska till de större barnbarnen och köpa böcker eller tidningar. Se ut några som dom vill ha. så de får dem och samtidigt tjänar en slant för att sälja dem.Ha,ha. Iår blir det ytterligare en bok eftersom lilla Boråsaren firar första julen . I år blir det fem stycken att inhandla. Vill vara rättvis. Förut köpte jag mors julbrev med pyssel i men de slutade att sälja dem.vet inte om de har kommit tillbaks i år. Återstår att se. Ska åka i samlad trupp med äldsta dottern och de tre äldsta barnbarnen på födelsedagskalaset. Det är så skoj att träffa de älskade ungarna och barnbarnen.Synd bara att Boråsarna inte är här. Saknar dem så otroligt mycket. har inte träffat lilla Boråsaren än och han blir snart nio månader. Det gör så ont i mitt hjärta. Men det är inte lätt att få mina stackars kronor att räcka till tyvärr.

1 kommentar:

  1. Fem barnabarn e rätt många födelsedagar att hålla reda på. Åsså tre barn och deras respektive. Jag vet vad du behöver! Säjjer det sen då vi träffas....

    SvaraRadera