fredag 4 september 2009

PRIOLISTAN HAR KRYMPT

Jaaaa va jag är bra ha,ha. igår så fixa jag äntligen något av det jag ville få klart. En sak av det som är på priolistan som jag ska fixa innan vintern kommer. Nu har jag bara resten kvar ,så där en tusen saker. Det räcker inte med att bara fixa en sak om dagen om det ska hinnas innan marken fryser och snön kommer. vad grejor som flyttas ut på våren och praktisk taget hela sommaren. När sedan hösten kommer svärs det över att det är framdraget så många krukor ,möbler, vattenpump, vattenslang, vattenkannor ,listan kan bli hur lång som helst. dessutom ska det plockas bär, putsas fönster, höststädas, byta gardiner,osv, osv. Men nästa år blir det inte lika mycket som ska fram bestämmer jag mig för, fast det har jag glömt när solen börjar skina och snön är borta. Det har jag ju gjort alla år och i år lovar jag igen. Vädret är kanonbra idag för att va ute och fixa något mer från priolistan. Mulet, grått och regnet hänger i luften. har jag "tur" så börjar det falla innan jag hinner ut ,så då har jag något mer att gnälla om. Eftersom jag nu plockade krusbären igår och kokade sylt så behöver jag inte oroa mig att de trillar av pinn.

2 kommentarer:

  1. .. kom att tänka på barnvisan Kungens lilla piga...det bara ploppade opp! :P

    SvaraRadera
  2. Heja, heja.. du kämpar på så bra!! Jag håller med dig om att det är lite drygt allt som ska fixas nu, bläk! Men när det är gjort kan vi sen mysa inne i värmen med tända ljus och njuta av höstrusket ;-).
    Kram

    SvaraRadera