onsdag 9 september 2009

HEMMA PÅ VÅRAN GATA

Gubben håller på med sin nya kärlek varje dag efter jobbet. Han lägger ut rätt stora summor på henne. Han smörjer ,smeker och underhåller sin käraste med varm hand Tala om att hon är ruskigt dyr. Det måste vara speciell näring för att hon ska gå igång. Däremot så ska hon få ta det lugnt ett par månader snart. Hon har fått ett eget hem där hon håller till. Han berättar ständigt hur hon mår för mig och sina vänner. Som om jag bryr mig så mycket då. Jag är inte ett dugg svartsjuk , Nog hade det varit trevligt om det hade laggts lite av den energin han ger henne på att göra klart andra saker som är påbörjade här i huset. Det hon kostade för att komma hit var mycket pengar. Hon är inte så ung heller men hon har väl det som tilltalar män. Eller så har gubbsjukan visat sig. Efter vår gata bor nu tre amerikanskor (hon är från usa) två tailändskor och efter vår gata finns det endast sjutton hus varav tre är obebodda. För tio år sen kallades denna väg för änkornas gata pga.att det då bodde åtta änkor här. Tiderna förändras och det är bara att hänga med. Fast en sak gör mig lite ledsen och det är när jag konstaterar att min tandläkar räkning kostar lika mycket som gubbens halva cadillac.

2 kommentarer:

  1. Så finurligt kul du kan få till det i texten! Herreje, la han åttitusen på den gamla käringen?! Som ändå ska gå i ide hela vintern...

    SvaraRadera
  2. Nä kärringen kostade mer. Och han fortsätter lägga pengar på na.Idag fick hon följa med till jobbet

    SvaraRadera