tisdag 8 september 2009

TILL NÄSTET I SKOGEN

Vill sända min vän lite positivt självtänkande nu när hon inte mår så bra. När benen slås undan gång på gång är det svårt att överhuvudtaget se något positivt med något här i livet. Det gamla talesättet ,att alla fjädrar faller är en riktig beskrivning på hur det känns. Den som inte har hamnat i en "livskris" eller haft det svårt och kännt maktlöshet, oro, sorg, förtvivlan mm vet inte hur det kan kännas. Vet att du har haft det svårt i livet med sorger och förluster bla. Du ska veta att du är värdefull att det är många som tycker om dig och bryr sig om dig. Kan skriva en topplista om vilken fantastiskt duktig person du är men väntar med det tills vi träffas. Du vet även själv vilka fina kvaliteer du har. Carpe diem ja,men hur?Fylla livet med dagar eller dagar med liv. Önskar att det var lätt att göra det senare, men det är det ju inte.

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.
(mycket tänkvärt)

____________

SLÄPP FRAM HÄXAN INNOM DIG
Locka fram den tuffa, glada,positiva
sidan av dig själv!

En häxa är en kvinna
som vågar vara sig själv,
hon vet vad hon vill
och låter aldrig någon trampa på sig!

En häxa vet sitt värde
och hon vet att njuta av livet!

En häxa är en frihetssymbol!

Kallar någon dig för häxa
tacka för komplimangen!
(låt oss bli bättre på att vara häxor)

_______________

Spegel, spegel på väggen där
kanske jag inte den vackraste är.

Håret är stripigt magen är slapp.
Mellan tänderna finns det ett glapp.

Men om jag mot spegeln ger upp ett flin,
tänk då tycker jag ändå jag är ganska fin.

_________

Jag önskar dig en bra dag och att du får känna glädje ,värme samt kärlek.

Kram min vän.


















.

1 kommentar:

  1. Å, så gulligt och snällt av dig! *rörd* Jaa, fylla dagarna med liv och inte tvärtom. Det e inte alltid det går men man får försöka så gott det går. Kram tillbaka, vännen min.

    SvaraRadera