tisdag 22 september 2009

JAPANER JAPANER JAPANER

Det är något konstigt på gång på den här orten just nu. Nu har det annlänt två amerikanskor till.Flera tailänskor och nån ryska har det funnits länge nu. .Det är både äldre och yngre årgångar några är riktigt nyproduserade.Mycket vackra är dom allihop. Själv har jag en japan men han är så gammal orkar inte så mycket och så har han fullt med utslag. Han behöver inte så mycket näring heller så det är ju en fördel förståss. Skulle faktiskt kunna tänka mig att byta ut honom till en Svensk eller en ny Japan. Dom är så arbetsvilliga dom ,sällan de krånglar till det för en. Fransman nej tack för de är visst väldigt svåra att ha att göra med. Amerikanarn är ju väldigt speciella så där lyxiga och stora på sig ska vara så märkvärdiga och liksom bara glida fram och vara så märkvärdiga. Nä det är inte heller något för mig. Får nog behålla min japan för hur än det är så ställer han verkligen upp för mig i vått och torrt.Han lyder mig blint och reser med mig dit jag vill. Eftersom jag tycker så mycket om att resa är det bra även om vi inte gör så långa resor nu för tiden. Min förra japan var suverän på att resa långt med mig dessutom kunde han bära med sig större packning och så rörde han sig på alla fyra när jag ville det. Honom saknar jag väldigt mycket. Tyvärr så blev han sjuk och dog.

2 kommentarer:

  1. Tycker du ska satsa på en tjeck istället, billig i drift och orkar mycket last ;-)

    SvaraRadera
  2. Ååååå det har jag aldrig tänkt på.Visste inte att man kan ha tjecker oxå.

    SvaraRadera