tisdag 29 september 2009

DOM HAR GÅTT HEM TILL SIG

Kalaset var bra, skoj att träffa lillkillen som konstaterade att han fått ett täcke. Ha,ha. efter ett tag kröp han up i sängen la sig på kudden och drog täcket över sig. Fick chans att vara med honom ett tag innan kompisarna kom .För då fans det ju ingen tid över för mormor.
Äldsta dottern var hit igår,Tycker det är så kul .Vi inventerade trädgården och bestämde vilka plantor hon skulle få . Har nu grävt upp några som jag satt i krukor, och fler blir det idag. Nu är det skoj att va i trädgården för nu har alla myror gått hem till sig .Synd bara att det börjar va så kallt att gräva i landen och att det blåser så mycket. känns ju kallare då vattnet är så nära. Somnade bra eftersom jag nu vet vad som ska grävas upp och att det blir mindre på priolistan. Packade bilen full med utemöbler, vattenpump slangar mm för vagnen jag skulle ha var inte tömd. Det gick bra. Alla sätt är ju bra utom de dåliga. avbokade tiden till vårdcentralen idag. Känd inte för att gå dit för jag mår bra. Igår tjänade jag dessutom en massa pengar närmare bestämt tvåhundra kr fick jag för att jag klippte gubbens kompis. Solen börjar titta fram så det blir varmare mitt på dagen. Just nu är det bara 1,2grader varmt. Även om jag inte tycker om värmen så är det int skoj om det är för kallt heller. eftersom Sverige är landet lagom så kan man tycka att vädret oxå kunde va lagomt. Har en liten timmring som jag ska timmra ner idag. Har fått den av sonen för flera år sen och det blev aldrig av att göra någon blommbänk av den. Sonen har använt den till sina kajmaner som han hade förut. Det känns så bra idag, full av energi och arbetslust. Kontorstiden är nu slut för denna morgon, tittar in på kontoret på efermiddagen. Det är nyttigt med rutiner har jag hört.Hi,hi. så nu loggar jag ut med att önska er en bra dag.

1 kommentar:

  1. Lycka till med att beta av priolistan. Min lista har jag stoppat undan och stängt dörren till. Så får det vara tills vidare. Rutiner behöver vi alla, var vi än är.
    Kramis!

    SvaraRadera