tisdag 6 oktober 2009

DEN VINTERTID NU KOMMER TYVÄRR

Mommos lillkille från Ä-byn är på väg till sunderbyn .Han ska operera in rör i öronen nu på morgonen. Trisst. Han har fått emblaplåster på två ställen där kanylerna ska sättas. Hans kommentar var-mamma har jag gjort illa mig? Kommer ihåg då han för ett år sedan sprang en barntävling på byn med sin pappa då han efter att ha sprungit ett tag stannar vänder sig till sin pappa och frågar -pappa varför springer vi? För att vi ska få saft, -jaha och färden gick vidare. Visst är dom underbara de små.
Igår så var det måndags morgonfika här Desteny var här,och det är så mysigt att sitta och surra en stund över lite kaffe och mackor. Fortfarande förkyld med snuva ,ont i halsen men bara lite. Däremot en ruggig hosta som är värst om natten. Men som min gamla svärmor sa , man får inte känna efter så noga. Ett väldigt talande uttryck. Idag ska det sista av ute grejorna in. En jättetung stenkruka som jag ska dra på snöföraren för att få in den, trädgårdsbordet samt lite smågrejor. Då är det klart. Snön som kom igår har inte helt försvunnit på alla ställen ,antar att det inte kommer att göra det heller så det är nog bara att hälsa vintern välkommen tyvärr. Minus 3,5 ute just nu,inne är det varmt för jag har gjort en ordentlig brasa som sprakar i spisen här inne i köket. Det som jag ska röja sen är i bodor ute och även om det blir lite kallt så fryser det ju inte fast. Om jag har tur stannar arbetslusten kvar så att jag eventuellt bakar något idag. Det är alltid gott med något nubakat. Förresten det finns Gevalia här.Om jag skulle få oväntat besök

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det gått bra för lillkillen idag. Härligt få stöka bort innan vintern. Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Det gick jättebra för honom.Han och mamman var hit en snoa.Han var så pigg och sprallig så en skvätt med lite lugnande skulle inte ha skadat.Skämt och sido.

    SvaraRadera