torsdag 22 oktober 2009

MÅSTE TA MIG I KRAGEN.

Nu är det vinden som gäller. Sorterar om mina grejor som ligger i kartonger uppe på vinden. Spara, kasta, blocket och loppis är det tänkt .Men vad det blir lite i alla poster utom spara. kan säga att jag grovsorterar .För vilken gång i ordningen vet jag inte. Måste verkligen skärpa mig och sortera bort en massa grejor som jag inte använder. Jag behöver inte alla tomtar, halvtorkad hobbyfärg, porslinsdockor, prydnader och många andra saker som jag samlat på mig. Enda gången jag vet att jag har dem är när jag tittar i kartongerna. Nostalgin kommer över mig och minnena pockar fram som gubben i lådan. Nä skärpning nu och gör klart en gång för alla så att det blir gjort . Du vet det där med bra å ha grejor som då man sparar en tröja för att ha om man ska måla . Sen när man målar tar man ju likt fb inte den utan kluddar ner en annan. Ja hur som hellst så har jag ändå slängt och gett bort en massa saker när jag flyttat. Måste jag flytta för att göra det? verkar så. Nä som sagt ska jag ta mig i kragen och fortsätta med det som jag började med igår.

2 kommentarer:

  1. Tack för sist! Det var mysigt.
    Det är otroligt vad man samlar på sig genom åren. Många saker som man klarar sig bra utan.
    Det märks att du har full koll på vad du ska ha kvar och inte. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Att flytta är det bästa slängtillfället!

    Vilken lycka att komma till nytt hus med bara det bästa.

    Hälsningar Maud

    SvaraRadera