tisdag 27 oktober 2009

TOPPEN MYSIG SÖNDAG!

Söndag blev en riktig mysdag på IKEA. Jag och min vän åkte härifrån vid 12tiden. åkte i lugnt tempo och gav oss tid att stanna för att sträcka på benen. Åkte till Seskarö och kollade in hur där ser ut. Måste vara gudomligt på sommaren, säkert med mycke sommarfolk i alla stugor som finns där. Havet på båda sidor om vägen med där det gick vita gäss på ena sidan och kav lugnt på den andra. Många stora stenar i vattnet som säkert är svåra att missa om man kör båt där. En rätt så maffig bro som vi åkte över. väl framme så finns det en pizzeria där min vän handlade en center och två käck så hon kunde låna toan med gott samvete. Undrar hur det stället överlever vintern? såg inte mer än en pojke som var ute å cyklade. Resan fortsatte mot själva målet alltså Happis. Vi började med att äta på Backhus (tror det heter så) kebabbtallrik ,sallad bröd och smör. Rekomenderar de som är "less"IKEAmaten att äta där. Det ligger till vänster vid bensinstationen när man kommer mot första rondellen .Har ätit där några gånger och alltid varit nöjd och mätt, det serveras stora portioner. Allt från lunchbuffe till pizza finns det. Mätt i magen så fortsatt vi till målet för vår resa. vi delade på en kamoflerad rullator trodde att våra varor skulle rymmas i den. Strosade runt ,tittade,kände ,lyfte på grejor och stoppade ner lite i vagnen efer hand. Efter ett par timmar och halva affären var det dags för pisspaus och kaffe med äppelkaka som inte var någon höjdare så det mesta stannade kvar på assietterna. Vandringen fortsatte lite mer landade i vagnen men inga dyra grejor för mig. De magiska orden vi ska på IKEA resulterade som brukligt är med beställningar. Gubben skulle ha en hörnhylla i sovrummet för att ha dosorna som hör till datorn , batteriladdare och telefonladdaren på. En hög hylla i järnrör som nog är en badrumshylla svart med glashyllor och svarta hyllor,huum. Stora lillan beställde en moraklocka oxå den hög. Min vän köpte även hon en hög hylla med plastbackar. Fick hämta en paketrullator för att kunna ta sig fram. Klart och betalt gick jag mot utgången med möbelvagnen. Min vän stannade och köpte något vid kiosken som finns där inne. Ser hur hon vinkar till mig så jag går ut i regnet till bilen ,förstår att hon tänker ta den andra vägen. Efter några minuter kommer hon med den andra vagnen ,ser att hon har lite problem att styra den. Väl framme hos mig ser jag att hon håller två varmkorvar med bröd i en hand och en läskmugg i den andra.Vi skrattade gått för när hon vinkade ville hon att jag skulle komma och jag som trodde att jag skulle gå ut.Så tokigt det kan bli. Nu var det bara att pussla in alla varor och det rymmdes precis. Nu var det sista annhalten innan hemfärden och det var godishuset. Inhandlade godis för 125kr man skulle ju ha stryk för det.Det är inte billigt på den affären.(8,90 hg nu på coop 3,90hg ha ,ha, lurad igen) Resan hem gick bra vi skrattade åt godis och hade inte bråttom hem. Regn och dis är ju inte kul. Hemma kl 21 efter en jätteskojig dag med mycke skratt ,mys och trevligt till tusen. Tack för trevligt sällskap min vän.det här måste vi bara göra igen.

1 kommentar:

  1. Man får själv se till att fylla livet med härliga stunder. Det behövs inte så mycket för att ha lite kul. Kram!

    SvaraRadera