tisdag 13 oktober 2009

OM ALLT OCH INGENTING

Priolistan är klar äntligen.(utom timmringen) Nu är det dags att röja upp inne. Har börjat med sovrummet sängkläderna snurrar just nu runt i tvättmaskinen. har min kontorstid en stund nu och tänker att jag borde lära mig mer om data. Det är så mycket jag vill göra men inte kan. Skicka in bilder på bloggen, annonsera på blocket, Chata med de som kommer upp i rutan på facebook mm. 6minus i dag vintern är runt knuten nu. Snart så kommer väl snön, jag viiiiiil inte det. Jo, 10 cm kan komma för det blir ju så mycket ljusare då. Gubben ska börja bygga en maskinhall mest troligt till helgen. Ett till projekt,jag kan icke räkna dem alla. Men det är skoj att han har något att göra på sin fritid. Längre fram på dan ska jag åka och handla mat så det är gjort för ett par dar.Borde göra en matsedel men följer den aldrig så det är bortkastat. De som gör och följer matlistorna tycker jag är så duktiga, jag har inte den dissiplinen på mig att jag gör det. Desteny kom inte på morgonfika igår pga att hon har blivit arbetslös,det är tråkigt. Sonen med fam. tog inte lägenheten de blev erbjudna ,det skulle skottas en massa snö ,det finns inget förråd mm de har ställt sig på en annan lägenhet. Har så få poäng men jag håller tummarna. Äldsta dotra har två sjuka (förkylda) barn hemma en har klarat sig än så länge.Själv verkar hon må så himmla bra sen hon slutade som springvikarie.TOPPEN. Hon får jobba på handplockat i Ä-byn.(kolla gärna deras hemsida handplockat mitt val) Andra dotra jobbar och trivs med sitt jobb på interiör affärn på byn.Kontorstid slut för några timmar.ha en bra dag.

2 kommentarer:

  1. Här kom det lite snö i morse när jag åkte till jobbet, men inget som la sig såklart.. dock är det säkert att vintern knackar på dörren *urk*.. fast jag skulle gääärna ha er vinter!! Åh så J jobbar på handplockat, lovely - kan hon inte fixa jobb åt mig också där?! Verkar vara en underbar liten butik med så mycket fint. Har följt bloggen länge!!

    Gällande matlistorna så kan jag säga att vi är duktiga och lagar efter sådana, skönt att slippa fundera på vad vi ska äta varje dag. Sen kan man ju kasta om dagarna om man känner för något annat. Vi har sparat mängder av tusenlappar sen vi började med detta när fl började =)

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig att det går vägen med DINA projekt. Åsså är du ju suveränt duktig på mat! Hoppas jag blir bättre snart så vi kan träffas. Många kramar!

    SvaraRadera