söndag 18 oktober 2009

SIT SAAAAMA

Hej å hå trampar på. Har sålt frysen, issolering och 10 betongplattor. Det blev några hundringar och det känns bra, de behövs så väl. Helgen har som vanligt varit händelselös. Gubben har nu startat upp sitt nya projekt, förberedelser för maskinhallen. Ska börja fota grejor som jag ska sälja ,det är massor faktiskt. Dotra ska lära mig att fixa in det på blocket. Skulle nog behöva lära mig tradera oxå. Priolistan för ute knog är klar. Timmringen skulle jag ta ner igår det är bara ca 8varv. Skruvade upp muttrarna som satt fast så in i helskotta. klämde mig i handen ,när de äntligen var lösa och skulle monteras ner så har timmret svällt så jag inte klarade det. Faaaan.
Säger som Edde sa SIT SAAAAMA. NU har jag gett bort den till en som ev vill ha den. Till veckan blir det vinden som ska rensas klart. Känns som ett evighetsprojekt, det blir ju aldrig klart. Fast det är klart, det har ju varit mycket nu ett tag. Sonen med familj letar lägenhet men har så få poäng de har ställt sig på några , hoppas de får en snart. Så jag vet var de hamnar.Det blev lite Stiltje för mig med vissa saker jag skulle ordna ,men får ta tag i dem sen. Det ordnar sig alltid. Är ju inte beroende av vädret för att kunna fixa dem. Det förståss, bilen bör ju städas innan kylan kommer.

1 kommentar:

  1. Innan kylan kommer? Här har första snön fallit någon gång efter midnatt. Nog blir det gjort, det som ska göras. Då det blir. För dig brukar det ju gå undan hej vilt när du väl kommer igång. Jag är som en annan skalman jag....
    Kraaam!

    SvaraRadera