tisdag 3 november 2009

NU JÄKLAR ANNAMMA!

Nu är jag på G.Ska röja färdigt på vinden, göra klart det jag bestämt. Ska sen be min vän hjälpa mig att föra in bilder på bloggen. Min dotter ska få hjälpa mig så att jag kan sälja prylar på blocket. När sonen flyttar hem ska han få lära mig allt om tradera. Vill kunna vara uppdaterad. Skoj om jag kan få ihop en slant oxå.
Var hos "lillan"i onsdags sov över till torsdan, var med ett av underverken och busade på. Mormor fick vara fullt sysselsatt med lekar hela tiden.Ingen rast ingen ro. Vid ett tillfälle körde vi bil liggande på rumssoffan. Efter en stund hör jag från bildepån , mommo, mommo, ödu mommo?Jag hade slummrat till en halv minut. Han trodde väl att jag fått motorstopp eftersom mitt motorljud hade upphört. Ha,ha han skulle bara vetat att om jag bara hade somnat så skulle det ha låtit som en dragster när jag väl börjat snarka. halloween helgen var inte så skrämmande.Gjorde inte många knop hälsade på en bekant några timmar på söndag. Gubben var i skogen och högg hela helgen. Behövs ved varje år, måste ligga ett år före så det inte ska eldas med surved.
Igår skulle min vän komma på frukosstfika vi har haft den vanan ett tag när hon jobbade i residentsstaden. Nu är hon arbetslös fast igår skulle hon på ett landstingsmöte. Hon kom ialla fall tillslut,kl var då efter elva så inte blev det frukostfika inte. Däremot serverade jag lunch bestående av, snitzel, stekt potatis, berrasås ,gräddkokt sparris och kaffe efter maten. Hon tyckte det var jättegott men det tyckte inte jag. Kl 13 skulle mötet va några mil härifrån så inte var det lång stund vi fick surra på. Det var ändå jättekul den stund det varade.
Körde sedan in till stan, köpte en räkmacka och två gobitar ,för att fika med äldre dotra på hennes nya jobb.Skulle skjutsa hem henne därifrån. Eftersom hon inte kan ta lunch så köpte jag mackan till henne. Var sen där och hjälpte henne packa upp och ställa fram grejor samt röja i personalrummet. Kunder hela tiden så hon kunde inte sitta nr en minut en gång. En sak är säker och det är att hon är på rätt jobb.Som klippt och skuren, hon brinner verkligen för det. Äldsta barnbarnet kom dit och skulle åka med oss hem. Vi hämtade upp de två andra hos deras farmor Efter att vi druckit kaffe där åkte vi hemmåt. Dotra bad mig stanna vid deras postlåda för att se om de fått någon post. Hon öppnade dörren ,klev ur och stöp huvudstupa imarken ,det brakade för hon hade fastnat i plasten som är trasigt i bildörren. Ett ordentligt stön hördes ,flickorna i baksätet började halvgrina och pojken som tuggat tuggummi och just gjort ett stort spindelnät av det mellan sina händer pep av oro för sin mamma. Jag sprang ut förvissad om att hon måste ha brutit ett ben , det hade hon tack och lov inte gjort. Däremot hade hon landet på hakan och pannan, tagit emot sig med knät och ena handen. Det blev skrubbsår där men på handen blev förutom skrubbsår även två sår som blödde ymnigt och handen är stukad. väl inne tvättade hon såren ,pojken fick skrubba bort sitt tuggummispindelnät och flickorna gick upp till sina rum.
Slutet gått allting gott.Puh. Var sen där med dem till kl halv tio. vi åt ost och kex surrade samt myste.
Ååååååå vad jag älskar mina ungar och deras ungar.

1 kommentar:

  1. Så skönt att fallet inte blev värre! Måste gjort ordentligt ont ändå. Härligt få umgås med barn och barnbarn. Kram!

    SvaraRadera