onsdag 11 november 2009

SNART ÄR DET JUL IGEN

I går var jag och fick distanser insatta allt var kanon bra enligt de som utförde det. Handlade och tog en fika med äldre dotra och hennes man. Det blev snabba ryck för dom skulle hem därför att sonen skulle komma hem från skolan. Dotra har handleden omlindad efter det som hänt som jag skrev om tidigare. Känns blä att veta att det var från min bil som det hände. Var och tittade på ett fint ställe. Där skulle jag faktiskt kunna bo. Efter hemkomsten var jag till min kompis här i byn ,en annan tjej från byn var där och det var skoj.Det var länge sen vi sågs. vi skrattade och hade trevligt tills dess att det var dags att fara hem och fixa middag. kvällen bjöd på en stunds tv. Så igår blev det inte många knop gjorda hemma. Får väl bli annat idag istället. Vinden kallar igen men där är inte mycket ogjort nu. tack och lov. Sen är det väl dags att ta itu med veckans dammråttor, som ligger och stirrar på mig lite här och där. Förresten hade faktiskt lite kontorstid förutom den vid datorn. Ringde några samtal till olika instanser så jag fick veta hur läget ligger. Funderar på det här med julen. Vet ialla fall att den ska firas med alla tre barnen de fem barnbarnen de respektive mfl. Det blir toppenskoj för nu är det några år sen vi träffades alla på jul. Dessutom så har ju Boråsarn aldrig firat en jul ännu. Får se hur det blir med pyntning i år, jag älska julen och brukar ha massor med grejor framme. Tycker det är så skoj att handla julklappar men pengarna är få mycket få i år. Det pga. min makeover,hi,hi. Den 16 dec ska den va klar om allt går efter planerna. Boråsarna flyttar hem strax före jul, å vad jag längtar. Om några dagar är det dags för pepparkaks husen ,årlig tradition som jag skapat.Blir bara två i år.Lillkillen får något annat eftersom han är för liten för godis. Vill så gärna ge husen för barnen längtar efter dem varje år. gruvar mig för jag lyckas alltid bränna mig när monteringsarbetet är igång.Smällt kokande socker mellan fingrarna är inte coolt utan fruktansvärt hett.

2 kommentarer:

  1. Härligt med alla dina nära och kära samlade denna jul. Så fin tradition ge bort pepparkakshus till barnbarnen. Får de en var eller per familj? Lycka till med pepparkaksbygget!

    SvaraRadera
  2. De får en per familj,men ju mer barn desto mer godis på och i huset.

    SvaraRadera