måndag 16 november 2009

BOOPS !

How,how,how. Jag vet vad jag ska få av tomten i julklapp enligt en quiz jag gjort på facebook. I år blir det boops. Visserligen ska man va glad för det man får men tycker att han kan ge dem till någon annan i stället. någon som skulle uppskatta dem mer än mig. Skulle om jag fick välja ta ett par hängslen för att lyfta upp de jag redan har. När jag fick resultatet av quizen kom jag att tänka på några saker angående boops. Minns när jag var liten och min mormor skulle duscha i badrummet som vi hade i ett hus ute på gården. Det var huvudpersonen mormor min mamma och jag som var där. Mamma skulle hjälpa henne så hon blev ren. Efter många om och men lyckades mamma få in henne i badkaret. Där stod hon naken i all sin sköna glans med sin runda lite hängande mage, boopsen mm. Allting hängde antar att det var jordens dragningskraft som var en aning inblandad i det hela. Hon såg ut som en klänning som behövdes strykas.Hennes långa tunna gråa hår hängde bakom ryggen. Fram hängde brösten tunna och låååånga ner till höfterna. Mamma tog dem ett och ett och la dem över mormors axlar och började tvätta henne. Antar att jag gapade så mycket att hade det regna där så hade jag säkert drunknat. Mormor hade den typen av bröst (kan inte kalla dem boops) att för att få in dem i behån så måste de rullas ihop som en gasbinda tänkte jag. Det behövdes dock inte för hon hade en typ av behå som varken höll upp eller igen,den som bara hängde den med. Mormor med sina lååånga tunna bröst hade inte skickat gener till min mamma för hennes var så små så hon fick vissla för att få in dem i behån. Sen ett minne om mig själv som var fruktansvärt pinsamt för mig då ca tolv år gammal. Händelsen utspelade sig i sama badrum .Vi var tydligen alltid mycket folk samlade när någon skulle bada!!! Min tio år äldre syster,hennes drygt ettårige son,min mamma och så jag förståss. Jag hade redan satt mig i vattnet när syrran och min lilla systerson kom in.han ville bada med mig och det fick han så gärna. Han placerades i vattnet mitt emot mig och började titta storögt på mig. Ja egentligen var det inte mig utan mina boops han tittade på.han tittade en bra stund och säger tillslut med blicken på mig.Namnam, namnam,namnam fruktansvärt pinigt var det.Att han blev så sugen på de inte alltförstora tolvårsbrösten var för att syrran nyss slutat amma. vi badade aldrig tillsammans någon mer gång. Tillsist kan jag bara meddela att jag fick inga gener efter min mamma för jag är adopterad.

1 kommentar:

  1. Då behöver du heller inte oroa dig för att du blir som mormor på gamla dar. Fniss, jag står och stryker just nu. Handdukar. jaja, skröppliga och skrynkliga lär vi alla nog bli till slut oavsett våra gener.

    SvaraRadera