onsdag 4 november 2009

DEN SOM ÄGER MEST DÅ HAN DÖR VINNER! !

Men gu hjälp va massor med grejor jag äger. Det är sanslöst faktiskt. massa antika och gamla saker.Allt mellan himmel och jord .Möbler,textiler,tavlor,bruksföremål, böcker, prydnader, kopparpannor, kryddskåp, svagdricksflaskor, plåtburkar, lampor mm mm. Mattor, hobbyarticklar, julsaker, hyllor, gardiner, dukar och andra grejor.Det här är ändå bara det som finns uppe på vinden. Bagarstugan innehåller alla utemöbler, krukor, vattenfall, spadar , krattor, uteprydnader, vattenpump, slangar och dyl. I garaget och "fusliret" finns mureka, fiskespön, presenningar, cyckel, elmaskiner, verktyg, el och rördelar. I åstugan har jag köksbord tio stolar samt några få små prylar.Vid en flytt så fick jag nog köra me släp flera gånger eller hyra flyttbil. Då har jag ändå inte räknat upp allt som finns inne typ porslin, möbler osv. Ja jag håller på för fullt att rensa ut nu för att sälja grejor. Det är ju fin fina saker jag har. Vore det inte det så skulle jag slänga direkt.
Funderar på att starta en till blogg, men det blir inte med sånt här ord"bajseri"utan en ordentlig en som kanske fångar någons intresse.Har hört att det kan finnas ett behov av just den sortens blogg. Meddelar mer senare.Måste spåna runt lite och fixa och trixa lite först . Ska nu fortsätta med vindsröjningen medan det fortfarande är ljust.sen är det ner igen och göra middag.Idag blir det hemmegjord pan pizza.

1 kommentar:

  1. Grejorna får på jorden stanna kvar
    när du till himlen far...

    Jaa, det blir gott om prylar att sätta in på blocket. Du gör det bra som går igenom allt du äger och har. Jag ska oxå det. Sen.
    Har du tagit reda på Agdas huvudlösa stoft?

    SvaraRadera