måndag 16 mars 2009

Julen varar fram till påska

Sorterar julsakerna nu så här i mars.Slänga ,spara,sälja.fy vad jag sammlat på mig.har lite svårt att kasta pga att jag tycker synd om tomtarna som inte får bo kvar. Öppnar en till låda och där är hönor tuppar å fjädrar.ja det år ju närmare påsk än jul,men som det sägs så varar ju julen fram till påska. Nä känner faktiskt att det går lättare att slänga för att jul är så avlägset. Har ju lovat mig själv att göra mig av med alla saker jag inte använder. Sluta spara på allt möjligt och omöjligt, det blir ju mycket lättare att städa och att hålla ordning då . Minnena finns ju i huvudet om det nu är det som det beror på.Nä jag tror bannemig att jag är lat, lättare att bara ställa unda så där eftersom det ändå finns plats. Nä skärpning på mig.Nu är det klart.jag ska göra mig av med allt som är skrot som inte betyder eller ger mig nån glädje.Allt från grejor till vissa bekanta.

1 kommentar:

  1. Ja, gör sånt som du själv vill! Och då du känner för det. Hoppas du hade en skön dag idag. Nej, nu blir jag avbruten av besök i Rucklet. Återkommer. Kraaam!

    SvaraRadera