söndag 15 mars 2009

sex månader sen...

Den femtonde mars. Det betyder att jag inte rökt på sex månader.Det är bra.Hostar å kraxar inte som förr.Det är nog egentligen väldigt fler fördelar med att vara rökfri än att röka.Fast det finns åven fördelar med att röka den sociala biten, belöning,avslappning mm. det jag nu känner som jag lovat mig själv att aldrig säga till någon som röker. (Blev irri när folk sa nåt, tyckte de gnällde bara för de inte rökte).Det luktar väldigt illa från kläder och hår.På långt håll kan jag känna att någon röker utan att jag ser personen.Kännslig som ett brandlarm.Ja det är konstigt att det kan bli så. Om man nu vill omvända en rökare så tror jag inte att man ska tjata om att oj vad du röker ska du inte sluta mm.Då tänker man bara att jag röker väl hur mycket jag vill för dig. tror att det funkar bättre med att säga. Men nu var det ju ett tag sen du rökte ,ska du inte gå å röka? Ta en cigg till då vi ändå är ute tex.Det är ju irroni å det tar nog bättre .Men vi är ju alla olika förstås och det är väl tur. Jag vet de som tycker det luktar jättegott. Tycker att när någon röker intill mig luktar det varken till eller ifrån, och jag har än aldrig blivit sugen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar