tisdag 10 mars 2009

Vänner är det dom man känner?

Vad är vänner? Är det dom man känner, eller är det dom man känner att man känner extra för?Känner många vänner som egentligen inte är mina vänner.Har hellre få som är mina riktiga vänner än många som inte är det.En riktig vän för mig bryr sig om mig hur jag mår vad jag gör mm.De vänner som bara hör av sig för att berätta eller ältra sina "sjukdommar"utan att ens fråga hur jag har det kan jag hädanefter ta emot mot betalning som psykolog.Eller dom som bara hör av sig när dom vill ha hjälp med något både stort och smått. Mina riktiga vänner är verkligen ,bästisar,tröstande,kärleksfulla,ömsinta,förståendehjälpande,stöttande och mycke mycke mer.Naturligtvis så pratar vi sjukdommar,problem,beklagar oss glädjs med varann och mycket mer.Vi bryr oss om varandra .Tack för att ni finns.Mina älskade barn,respektive och barnbarn. Tack mina vänner för att ni finns.

2 kommentarer:

  1. Det är tur att man själv kan välja vem och vilka man vill umgås med. Vänner kommer och går. Jag tror att man har olika vänner i olika stadier i livet. När man går i skolan har man klasskompisar, när man får barn har man andra mammalediga vänner, när barnen blir större är det fotbollskompisar med föräldrar osv. Det viktiga är ju kanske att man inte glömmer vem man själv är och försöker att hitta, eller inte tappa bort, sina egna intressen efter vägen för det är ju många gånger där man finner gamla och nya vänner, genom gemensamma intressen. Och det är ju trots allt mig själv jag ska leva hela livet med ;D Kraamm

    SvaraRadera
  2. Jessica sa allt. Ord blir överflödiga. Klok unge du har! Önskar du kunde följa med på "jobbsemestern". Ingen höjdare köra 100 mil allena. Kraaam vännen!

    SvaraRadera